Hur mkt kan det kosta att tapetsera om 3 sovrum
 
Det beror förstås på om du gör det själv, storleken på rummen och hur dyra tapeter du vill ha.

Pernilla
 
bara arbetet tänkte jag
 
150 kronor timmen är normalpris för en målare.... Momsfritt så klart! :)
 
Vad grundar du 150kr/h på.Momsfritt? >:(
 
Jag har flera målare i min bekantskapskrets. 150 kronor timmen är vad de alla tar.
 
daniel_168 skrev:
Jag har flera målare i min bekantskapskrets. 150 kronor timmen är vad de alla tar.
verkar riktigt ;) det är väl ungefär den taxan man kan gå efter med tanke på nya regeringens uppfattning om skattelagstiftningen :cool:
 
Precis, det låter väldigt svart!

Pernilla
 
Våran målare tog 350kr+moms Och det var dyrt, men det e väll vad hantverkare tar för sina jobb ;)
 
En målare tar mellan 320 och 400 kr/timme plus moms och då är det självklart enligt regelboken och inget vidrigt smussel.
 
Låter rimligt, en målare tar va 30-35[ch8364]/h här.
 
Fy vad orättvist, varför finns det inte sådan arbetskraft här ?! När min bror byggde för
8-9 år sedan kostade målaren (enbart arbete) 10 000 € ! Jag har en kompis i Sthlm
som säger att målare där målar/tapetserar ett helt hus för 20000 sek !! :'(
En sån målare vill vi ha !
 
Pius: Vill man verkligen ha en sån målare om han inte är kompis med en..... Ibland får man faktiskt vad man betalar för!
 
Precis. Det var så vi resonerade. Tänk dig att du sitte på toa i medeltal en gång per dag under resten av ditt liv och retar dig på dendär ojämna fogen. Jag är medvetem om att vår kaklare kostade skjortan, men varje gång jag ser sådant som kaklats billigt så är jag tacksam att jag inte prutade..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.