hej det är så att jag undrar hur jag ska ekonomiskt bygga mitt golv? Kolla bild

som ni kan se så har jag inte 60cc mellan regeln utan det är 64,5cc från framsida till backsida och 1204,5cc från vänster till höger. orsaken är att cellplast plattorna är 1200x600mm och jag vill ha så lite spill som möjligt.

tänkte först att lägga ut 45x45 regel i 30cc och sen en Golvspånskiva på 22mm. på det så lägger man golvvärme eller vanligt golv beroende om rummet ska ha golvvärme. men det känns som onödigt högt golv för slutprodukten blir runt 90mm med golvvärme och allt.

jag undrar om det skulle vara möjligt att lägga golvspånskivorna direkt på balkarna?

Ps: jag har bara 2,1m i takhöjd
 
B
varför golvspån?
hoppas att det fukttröga skiver då
sen ska du alltid bygga din hus båt så att den kan klara av att vattenfyllas
 
Redigerat av moderator:
Spånskiva och båt är ingen bra kombination.
 
andersmc skrev:
Spånskiva och båt är ingen bra kombination.
båten ska aldrig behöva riskera att vattenfyllas. men finns det andra skivor som funkar lika bra men är vatten tåliga?
 
B
om du bestämt ska ha spånskiva ta iallafall fukttröga.
så många hål ut i vattnet som man har i en båt så kommer man ha någon packning som kommer fallera.
 
kunde vara kul att få se bild på ditt bygge. Men bästa husbåt, försök snickra med de normer som finns, annars blir det helt fel till slut, och det vore tråkigt, på ett så intressant bygge. Att öka måtten, för att isoleringen är i annat mått, är ingen bra losning. Man använder in 45X45 till att bygga med, regeln heter 45X70mm. Att använda spån i en båt, innebär kommande problem, och mycket jobb för dig att återställa. Det är formplyfa man använder i båt, eller varför inte forstsätta med det material som båtbyggaren använder, 1 1/2 tums golvregel. Utrymmet under golvet (kölsvinet) måste vara ventilerat o s v , Försök att bygga så att tillbyggnaderna blir en del av båtens konstruktion.
 
saturnus skrev:
kunde vara kul att få se bild på ditt bygge. Men bästa husbåt, försök snickra med de normer som finns, annars blir det helt fel till slut, och det vore tråkigt, på ett så intressant bygge. Att öka måtten, för att isoleringen är i annat mått, är ingen bra losning. Man använder in 45X45 till att bygga med, regeln heter 45X70mm. Att använda spån i en båt, innebär kommande problem, och mycket jobb för dig att återställa. Det är formplyfa man använder i båt, eller varför inte forstsätta med det material som båtbyggaren använder, 1 1/2 tums golvregel. Utrymmet under golvet (kölsvinet) måste vara ventilerat o s v , Försök att bygga så att tillbyggnaderna blir en del av båtens konstruktion.
så just att jag inte hade någon blid med ;)
http://data.fuskbugg.se/skalman02/_cam1.jpg
jag håller på att rita den nu men vill ha alla problem jag kan tänkas ha lösta :cool:
bilden visar bara huset, själva flotten hår ca en meter ner under huset
 
J
Marinplywood annars kommer du ångra dig.

Kan inte komma på något annat som kan fungera bra. Formplyfa suger fukt.

Lauan Meranti brukar de kalls numera
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.