vilket är bättre alternativ ?
och finns det liknande plana tak men från andra leverantörer ?
vv namnge dem isf!!
det skall typ vara click tak att man lägger skruvar och lägger nästa!!

Mvh :p
 
Jag har tagit hem pris på Rukki Classic som jag funderar på att köpa och lägga själv här under försommaren. Jag har inga genomföringar eller annat grejs, utan bara "rena ytor". Offertpriset (från en större byggvaruhuskedja) inkluderar moms, frakt och något de kallar emballagekostnad och är: 423 kr / m2 för Rukki Classic. (standardkulörer)

Min fråga till forumet:
Är detta en bra produkt rent allmänt? Är detta pris någorlunda normalt? Någon som testat?
Jag har själv ingen uppfattning. Är ingen hantverkare utan bara en väldigt händig privatperson som gör det mesta själv.
Vet någon kanske om några andra leverantörer med likvärdig produkt; typ plåttak som liknar klassisk bandtäkning?

Skall nämna att jag har kollat på (och tom lånat hem en provbit) Planja Modern. Men den är inte lika snygg, och liknar mer en typisk fasadplåt till lador och sådant..

Funderar även lite på Clix?

/Nussen
 
Rukki classic är för dyrt. Finns billigare likvärdiga alternativ med samma kvalitet. Typ Armat Galant eller redan nämnt Clix. Har lagt alla tre olika de är lika "lätt" lagda allihop. det är som att lägga ett vanligt plåttak.
 
Hej igen!
Ja, Rukki är dyra. Dom vill ju helst inte sälja till privatpersoner heller. Jag har nu räknat och övergett Rukki pga priset. Det blir nog Clix istället. Har beställt hem provbitar för rätt kulör. Mycket bättre prisbild där som sagt, och de levererar dessutom direkt till kund utan återförsäljarnät. Skall kolla upp Armat som du nämner, och tack för tipset.

/Nussen
 
Kollat falsat.se som jag nämnde ovan?
 
Får nog hålla med om att Rukki är snyggare. Jag köpte Rukki Monterray förra året till nya friggeboden på heri.se. Inga problem att köpa som privatperson.
 
Nåt nytt om plåttaken...nån som testat ngt annat än rukki och är nöjd?
Själv slängde jag iväg ett mail till falsat.se och bad om en offert...
 
Ska sätta plåttak från Arcelormittal på mitt hus. Kolla på Armat.se för deras sortiment.

/Andreas
 
Falsat.se skulle ha ca 37000 kr för 160 kvm...
ca pris för Arcelormittal?

//Mange
 
Jag har använt clickfals och är verkligen nöjd med detta och det totala priset inkl. monteringsdetaljer låg på strax över 300 kr/m2. Man lämnade 40 års garanti vilket kändes bra. Några år sedan men kan i.a.f. vara värt att kolla upp dem idag.


Nussen skrev:
Jag har tagit hem pris på Rukki Classic som jag funderar på att köpa och lägga själv här under försommaren. Jag har inga genomföringar eller annat grejs, utan bara "rena ytor". Offertpriset (från en större byggvaruhuskedja) inkluderar moms, frakt och något de kallar emballagekostnad och är: 423 kr / m2 för Rukki Classic. (standardkulörer)

Min fråga till forumet:
Är detta en bra produkt rent allmänt? Är detta pris någorlunda normalt? Någon som testat?
Jag har själv ingen uppfattning. Är ingen hantverkare utan bara en väldigt händig privatperson som gör det mesta själv.
Vet någon kanske om några andra leverantörer med likvärdig produkt; typ plåttak som liknar klassisk bandtäkning?

Skall nämna att jag har kollat på (och tom lånat hem en provbit) Planja Modern. Men den är inte lika snygg, och liknar mer en typisk fasadplåt till lador och sådant..

Funderar även lite på Clix?

/Nussen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.