Hej alla glada

Jag och min sambo har köpt en tomt i Allerum. Vi kommer att flytta in i mitten av Juni i ett eksjöhus "Lyckan". Finns det någon annan som ska bygga i Helsingborgs Kommun och i så fall var??

Lena
 
Vi bor just nu i Hbg men ska bygga i Åstorp. Allerum är fint och ligger på ett bra avstånd, tycker jag.
Vi ska bygga ett Älvsbyhus.
 
Vad roligt att höra av någon nära som går igenom samma sak som en själv.
Vilket Älvsbyhus ska ni bygga?? Var i Åstorp?? När flyttar ni in?? Var i Helsingborg bor ni idag??

Lena
 
Vi bor i Mariastaden idag, alltså inte så långt ifrån Allerum. Vi ska bygga Mimer på Ö Björnåsen, vi vill bo lantligare än vi gör idag. Allerum är jättefint med ett bra läge nära stan. Vad ska ni bygga?
 
Vi ska bygga ett "lyckan" med Eksjöhus...130 kvm 1-plans villa. Tomten vi köpt kommunalt ligger precis bakom skolan i Allerum. När flyttar ni in?? Vilken bank har ni?? Vad har ni fått för ränta på kreditivet??
Vad kul att det är fler än vi som vill komma bort ifrån storstan. Vi bor i Laröd idag i hyresrätt och hade gärna byggt här...men det kostar för mycket.
Jag gillar Åstorp...är själv uppvuxen i Billesholm så det finns allt en liten "bonde" i mig :).
Bor ni i hyresrätt idag??
L
 
Vi kommer inte bygga förrän efter sommaren, antagligen. Vi har precis tackat ja till tomten. Vi tycker att vi bor för mycket i "stan" idag, för tätt och så. Vi har ett friköpt hus, ett kedjehus i ett jättefint område men vi vill bo med större tomt och närmare skogen. I Åstorp går man ju som bekant ut i skogen, i Mariastaden går man ut i parken...Jag är själv uppvuxen granne med skogen med skogstomt så det är väl en medfödd gen, vad vet jag. Älvsbyhus har Handelsbanken och den kommer vi använda, byggkreditivet är 5.50, såvitt jag vet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.