kamilenski skrev:
Ooo. Om man tittar på taket och hur snön smälter och inte rasar ner, tyder enl mig på dålig isolering som i sin tur innebär fukt i konstruktionen. Det har redan gått för långt eller är för sent... Det kommer att kosta mycket!
I övrigt som förra talare.

Ts. Vill du dö i huset menar du renoverar? Köp!
Ska du riva och bygga nytt? Köp.
Vi du skiljas under tiden du renoverar? Köp.

Är du gift, har barn och dricker sällan?
Köp inte. Det kommer att knäcka ditt liv.
hahahhaha, det där inlägget skulle jag ha läst innan jag köpte mitt mögelhus :D
 
W
Kolla fasaden för är det en riktig tegelfasad så kan inte jag finna några luftspalter vid de något av de nedre tegelskiften och då finns det stor risk för problen med fukt/rötskador i stommen samt frostskador i själva tegelväggen
 
Post visning: Det var tyvärr inte så upplyftande... förutom den hopplösa öppna tomten vilade det någonting sunkigt över mest varenda rum. Källardoft i gillestugan. Lite mer radon än önskat. Tummen ned!

Det gula, som vi talade om tidigare, kollade vi aldrig på. Jag skulle ändå hellre äga det... vibes. Inredd källare är alltid lite kinkigt också...

Men vi avvaktar istället och om inget oförutsett inträffar bor vi ett par år till i lägenhet! Ljuva bekymmersfrihet.

Tack för all input!
 
darkg skrev:
vi avvaktar istället och om inget oförutsett inträffar bor vi ett par år till i lägenhet! Ljuva bekymmersfrihet.

Tack för all input!
Klokt val. :)
 
darkg skrev:
Vi har släppt huset, men här är ett annat - farligt nära ghettot ;-)
[länk]
Vilket fint hus! Vilket fult garage! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.