Bankgironumret är registrerat på "MARCUS BLOMQVIST M F:A".

Kan "M F:A" betyda "med firma" eller är det ett försök att få in "firmans" pengar på sitt eget Visa-konto?
 
Hahaha gött jobbat
 
vojma skrev:
Bankgironumret är registrerat på "MARCUS BLOMQVIST M F:A".

Kan "M F:A" betyda "med firma" eller är det ett försök att få in "firmans" pengar på sitt eget Visa-konto?
Org.nr. är ju ett personnummer, så det är väl fullt troligt.
 
cheetah1 skrev:
Han kunde ju åtminstone låta bli att särskriva sitt företagsnamn...
Instämmer! :rolleyes:

Snyggt jobbat, Tyresö! Så ska de tas :D

Jag brukar få ett par liknande "fakturor" på jobbet just innan det är dax för semester. Man blir så trött o förbannad, det tar bara en massa tid att hantera om man ska klaga/anmäla, och det bör man ju alltid göra.
 
Tyresö
bra-byggare skrev:
Han finns på Svensk Handels svarta lista: [länk]

Ja, man behöver anstränga sej väldigt mycket för att komma med på den listan - det räcker knappast med en simpel betalningsanmärkning.

Det bevisar ju att vissa människor ska helt enkelt inte driva företag.
 
Bra att du tog tag i det och att Skatteverket fann honom intressant. Förhoppningsvis leder det till att ett oseriöst företag försvinner... d^_^b
 
Lite OT nu men som har lite med tråden att göra. Med tanke på hur fort och lätt det gick att få fram en drös info på just detta företag inkl ansvarig osv osv så kan man ju undra hur det kommer sig att folk anlitar oseriösa hantverkare.....jag har en mängd teorier men då blir det ju trådkapning som inte är av denna värld :(
 
Tyresö
Glufsglufs skrev:
Lite OT nu men som har lite med tråden att göra. Med tanke på hur fort och lätt det gick att få fram en drös info på just detta företag inkl ansvarig osv osv så kan man ju undra hur det kommer sig att folk anlitar oseriösa hantverkare.....jag har en mängd teorier men då blir det ju trådkapning som inte är av denna värld :(

Eller så blir dina inlägg raderade......

Totalt utanför ämnet, men jag kunde inte låta bli att kommentera.
 
Tyresö skrev:
Eller så blir dina inlägg raderade......
Mmmm....vilket som :(;)
 
Ingen som reflekterat över att det står "Avi" och inte "Faktura" på pappret? En väsentlig skillnad. Men jag försvarar inte beteendet, sådana fifflare ska sättas dit. Bra jobbat.
 
Ni har ju killens personnr. Finns väl mycket rolig "bus" man kan hitta på då för att ge igen? :rolleyes:
 
Tyresö
egge skrev:
Ingen som reflekterat över att det står "Avi" och inte "Faktura" på pappret? En väsentlig skillnad. Men jag försvarar inte beteendet, sådana fifflare ska sättas dit. Bra jobbat.
Självklart reagerade jag i efterhand att det var ett Avinr. istället för ett fakturanr. Men den reaktionen kom först i efterhand - det är ju så den företagaren tjänar sina pengar......människors misstag och ouppmärksamhet.

Kan man verkligen gå och lägga sej på kvällen och känna att man gjort ett bra dagshantverk, när man driver sitt företag på det viset?
Möjligtvis om man har en släng av psykopat i sitt beteende - vi andra som har samvete får fortsätta att gneta och göra rätt för oss på ett ärligt vis.
 
Marcus (eller Fredrik) skrattar hela vägen till banken.

P
 
Bricco skrev:
Jag skulle ringt upp snubben och bett han dra rätt åt helvete på ren svenska.
ren skånska ska det va, sådana snubbar ska man smeka på ryggen med ett järnrör, eller kanske med ringvälten.......:@
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.