Hej,
Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska på utseende eller praktiskhet.

Jag ska bygga ett tak över min altan och har svårt att bestämma mig för om taket ska sträcka sig ut över altandörren eller inte...

dscf00410lf.th.jpg

Klicka på bilden för att se större bild!
Vad tror ni? Tak över dörr eller inte?

/ Jocke
 
Inte, är min första känsla. Man vill ju kunna välja - sitta i solen eller i skuggan.... så det blir nog bra med en del i solen ;)
gaia
 
Jag skulle bygga ut trall golvet över hela väggen.
Att kunna ha ena delen till soldäck, inte ha tak över altan dörren.......

Soliga hälsningar

Liiisa ;D
 
Det är ju praktiskt att ha tak även över dörren, om man nu t.ex. vill gå ut på altanen när det regnar.
Sedan när man detaljstuderar bilden verkar det kanske lämpligare att låta taket börja vid den utbyggnaden med plåt.
 
varför inte en markis :)
 
JockeR skrev:
Tak över dörr eller inte?

/ Jocke
Def. inte, enligt min smak, du har ju redan ett litet "tak" över fönsterdörr och fönster som är snyggt, förstör inte det.
Däremot gärna golv även framför fönstren ;)

MVH//Christina.
 
Det blir nog så att altantaket får börja efter den befintliga taksnutten som redan finns där. :)
Det ska bli en större altan också, men det är inte riktigt bestämt hur. Jag tror att jag ska bygga en extra uteplats i nära anslutning till den befintliga altanen, ungefär där jag stod när jag knäppte bilden.

Andreas: Jag har funderat på markis, men det är skönt att ha tak så man skyddar utemöblerna vid regn och rusk.

Jaja, då är det bara till att åka och köpa material då ;D ;D ;D
Skönt att komma igång snart.
 
Langbein
JockeR skrev:
Hej,
Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska på utseende eller praktiskhet.

Jag ska bygga ett tak över min altan och har svårt att bestämma mig för om taket ska sträcka sig ut över altandörren eller inte...

[bild]

Klicka på bilden för att se större bild!
Vad tror ni? Tak över dörr eller inte?

/ Jocke
Gör den större och ha tak plus markis, så ska vi ha det
 
Jag skulle hoppa över tak och bygga ut altanen över hela väggen och sen sätta en segelduk som du kan dra dit du vill ha den.
Men det är bara för att jag har det så själv ;Doch inte gillar tak...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.