Milkshaken
Det kan ju vara så att när dom flyttade in så kanske det var precis nymålat, dvs, att färgen inte hade hunnit härda riktigt..
 
Kan nog stämma, flyttade in till vintern och huset hade bara grundvärme för frostfritt ett bra tag innan...
 
Milkshaken skrev:
Det kan ju vara så att när dom flyttade in så kanske det var precis nymålat, dvs, att färgen inte hade hunnit härda riktigt..
Väggfärg kan vara "kladdig" överraskande länge, inte så man får färg på fingrarna men skruvar man fast nåt så kan det lätt fastna i färgen.
Jag skruvade bort ett väggfäste för platt-tv från en vägg med väv som var målad ca ett år innan fästet skruvades upp och det följde med färg från det också.

I sakfrågan hade jag frågat hyresvärden och sen gjort det dom tyckte. En jobbarkompis som var beredd att hyra ut ett hus borde man väl kunna prata ärligt med? Alltså få ett ärligt svar om vad dom förväntar sej?
Jag hade nog frågat om dom hade nån färg/tapet kvar eller om dom ville ha nån annan färg nu när jag "ändå ska måla om"
Har man tur säger dom att man inte behöver :p
 
Crebel skrev:
Hm, varför åker tapeten ner bara för att ni tar bort hyllorna? Om det beror på att det är dåligt tapetserat så tycker jag inte ni är skyldiga att tapetsera om.
Sedan kan ju rent diplomatiska anledningar (flickvän, hundhuvud etc redan nämnt) göra att man kryper till korset ändå.
Aha, det var nymålat på gamla tapeter! Läste lite slarvigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.