Y
Kollar kyl och frys... Husqvarna & Electrolux har likadan lösning inuti, och manualerna ser likadana ut. yttre påminner om varandra.. båda skryter om metallstomme...

Alltså, de är lika... Är de tillverkade av samma fabrik eller vad?


Kan ju inte vara slump att så mycket stämmer överens... gråa stommar rostfria fronter, ett flaskställ vid fläkten, likadana manualer, osv osv osv..
 
Redigerat:
Helt rätt, att Husqvarna ingår i Electrolux koncernen precis som dessa: AEG, Elektro-helios, Eureka, Frigidare, Husqvarna, Juno, Kelvinator, Marijnen, Molteni, Rosenlew, Simpson, Therma, Tornado, Tricity Bendix, Wascator, Westinghouse, Volta, VOSS, Zanussi, Zoppas.
 
Y
jösses... men hur ska man tolka detta då, samma kvalité eller är electrolux #1 sen är resterande typ andra hand..?.. :)
 
Jag har uppfattat det som att Husqvarna är lite mer "exklusivt" än electrolux. De har någon lite finare detalj. Men skillnaden är hårfin. Saker i stil med rökfärgad plast istället för helt klar plast i lådor till frysen, som ett exempel.
 
AEG - Deras finaste och dyraste märke
Husqvarna - Deras dyrare "svensson" märke
Electrolux - Deras mes prisvärda märke, även här de kan gå in och priskonkurrera med billigare märken på svenska marknaden..
 
Allt handlar om positionering så de täcker hela prisspannet.
 
Man förstår ju att många av komponenterna är samma i dom olika märkena. Själv valde jag Husqvarna pga utseende.....;o)
 
Y
gillar husqvarnas långa handtag längst hela dörren... men, elektrolux hade ju lite fräsig display med knappar osv på dörren så mn slapp sträcka upp armarna lika mycket... skulle haft mellanting..
 
Samma här....det var handtagen som avgjorde saken. Har haft mina vitvaror sedan hösten 07 och är fortfarande mkt nöjd.;o)
 
Vitala skillnader på storsäljande QR2349/ERE38406-paketen var ju att Electrolux skåpen hade dörrstopp och halogen-belysning, där Husqvarna saknade båda, och istället bara hade en vanlig glödlampa.

Sen precis som de ovan säger, diverse andra, mindre skillnader.
 
Y
undra om man kan ta electroluxskåpet, men köpa husans långa handtag som reservdel och montera på.. borde ju gå, de är ju nästan i princip de samma skåpen ju...


bara ta nitar med gänger... borra åt, nita, skruva...

fast garantin ryker väl då iofs.. hehe
 
Hehe....personligen hade jag inte gjort det.

Vad är det du inte gillar med Husqvarnaskåpet?
 
Y
att den saknade display/knappar på fronten... knapparna är väl högst uppe..
 
Det stämmer, sitter på ramen ovanför dörren.....
 
De många olika varumärkena är för att de är olika mycket inarbetade på olika marknader. Det är ett internationellt företag vi pratar om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.