Vi ska byta ut vår gammla fläkt och har hittat en fläkt som vi tycker passar våra behov.
Den vi funderar på att köpa skall klara 800m3/h och då vårt behov är 650 m3/h fyller
den det med marginal .
Det jag undrar över pga det låga priset (3900kr) är om det finns någon som har en thermex
som vet om den håller vad den lovar ? Har lite dålig erfarenhet sedan tidigare med
den nuvarande fläkten (UPO) iförsig billig den med och man kanske inte ska vänta sig
stordåd av den men det borde väl ändå kännas att det drar lite om man håller handen
under fläkten q(;^;)p
 
"bump"
 
Allvarligt finns det ingen som har en Thermex .......
Jag trodde inte att det var sånt skräp .Då är det väl bäst att
jag köper nåt annat...
 
Alla fläktar från Thermex är bra, om det är det du far efter. Välj modell efter önskad kapacitet, du kommer bli nöjd. Vill du ha det bästa, välj något ur deras ordinare sortiment, inga "kampanj-produkter" eller "kedje-modeller" (special varianter gjorda för de stora elektronik-kedjorna). Är extremt små skillnader, men ljuddämpning osv är något enklare på dessa, då de tillverkas i Kina istället för Italien.

Upo, Gorenje osv. spelar inte riktigt i samma division enligt mig.
 
Redigerat:
Vi kör med Thermex.
Kanonnöjda!
http://www.thermex.se/single/38/122

Mycket smidig fläkt/tyst, enkelt att ta ur filtren och köra i diskmaskinen, och det blir inte en gnutta fett innanför.


ps Thermex är specialicerade på fläktar, det är i princip det enda de gör, de kan sin sak!
 
tack för svaren :)
det blir nog en thermex ändå men dock en sån där stormarknads version .
för priset skiljer sig ganska markant, kan nog leva med att den låter lite.
huvudsaken är att den tar med sig stekos och fukt ut .....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.