Hej!

Mätte just upp mitt duschmunstycke och det ger 12 l/min. Har sett att det finns snålspolande handtag som ger runt 6 l/min från bl. a Hansgrohe. Är dessa något att ha eller måste man bara duscha längre för att få bort två o schampoo?

Alla erfarenheter är av intresse.

Har kikat lite på blan annat "Raindance E Air 3jet"
 
Man kan väl öka flödet just då man sköljer håret. Övrig 90% tid räcker nog lägre flöde. Snålspolande är nog för det mesta gjorda med mindre/färre hål. Man kan nog uppleva att duschregnet blir "hårdare".
 
A
yamahafj skrev:
Hej!

Mätte just upp mitt duschmunstycke och det ger 12 l/min. Har sett att det finns snålspolande handtag som ger runt 6 l/min från bl. a Hansgrohe. Är dessa något att ha eller måste man bara duscha längre för att få bort två o schampoo?

Alla erfarenheter är av intresse.

Har kikat lite på blan annat "Raindance E Air 3jet"

Med mitt duschhandtag följde det med en strypning som gjorde att det blev snålspolande. Ibland duschar jag dock i vårt andra badrum utan snålspolande duschhandtag bara för att det är så himla skönt att ducha med ordentligt flöde med varmvatten.

Reflektion: Man får rätt mycket varmvatten för de 1200 spänn som Raindance E Air 3jet kostar så är det enbart för snålspolfunktionen du funderar på det så finns det antagligen andra billigare alternativ.
 
Tyresö
Vi provade sånt för många år sedan - efter 3 dagar fick jag nog. Man lurar sej själv att tro att man sparar in på vattenmängden - det gör man definitivt inte, man behöver ju duscha dubbelt så lång tid istället.

Jag ser dom där snålstrilarna som en bluff - sen några år tillbaka har vi en jättekupa med riktiga strilhål (modell Auschwits cyklon B 1943) och duschtiden är minimal med såna jättestrålar.
 
Hehehe, tack för input. Jag kör nog på med min "tolvlitare" ett tag till då...

:)
 
Vi har en sådan här i vår ena dusch
http://www.smarthem.se/8511/p/dusch...usch/?osCsid=dfce51b18b6e66784842035800f00131

och jag tycker nog att den funkar bra. Visst, det märks att det kommer mindre vatten - speciellt om man jämför med vårt vanliga munstycke i andra duschen, men det är inga problem att bli ren, spola bort schampo osv. 40% besparing av vatten och 10% försämring av duschkvalitet kan man kanske säga. Vi kommer iaf. att köpa ett till av dessa nu - det funkar inte annars med en sambo som duschar åtminstone en halvtimme per gång.
 
Ringde till ELLESS nu och fick tips om webbutik där man hittar deras produkter.
Svårt o hitta på google eftersom dom verkar byta namn på produkterna på nglteknik :)
http://www.nglteknik.se/
 
  • Gilla
loorre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.