Ingen verktygstråd, men en varning i all välmening.

Vet inte om det är från Axminster mitt Mastercard nummer läckt ut, men om jag kollar mina inköp sista året så är det bara på det stället jag betalt direkt med Mastercard över nätet.
Loggade in på banken idag för att betala lite räkningar, och såg att jag hade tre betalningar i förra veckan, i Dublin, London och Lucan Village.

Om ni handlat på Axminster och betalat med kort kan det vara läge att kolla era kontoutdrag lite extra noga den närmsta tiden om det är därifrån dom fått uppgifterna.
 
Öh, jag skulle tippa på att det är 100 gånger större sannolikhet att ditt kort skimmats på den lokala restaurangen än att något skulle "läckt" via Axminster. Axminster har en civilserad betalningslösning.
 
Bra med en varning ifall det nu visar sig vara Axminster.

Kollade på mitt konto och där har inga pengar dragits.
 
Märkligt. Nordea ringde mig igår och trodde att det var något fuffens i görningen. Någon hade registrerat mitt kortnummer på Applestore. Hur Nordea visste att något var knas förstår jag inte. Kortutgivarna verkar ha sina metoder. Kortet spärrades omedelbart och de skulle skicka ett nytt. Även jag har beställt prylar från UK den senaste tiden. Mina senaste beställningar gick till mtmc.co.uk och poolewood.co.uk Den senaste beställningen hos Axminster skedde den 18:e oktober.
 
Det är inte så att ni har trojaner på datorn som lyssnar på vad ni skriver på tangentbordet och registrerar kortnummer? Ni har väl antivirusprogram? :)
 
Min senaste beställning var i november. Det kortet används nästan enbart till beställningar från utlandet och dras väldigt sällan på den "lokala" krogen. Men visst, dom kan ha kommit över uppgifterna från annat håll...

Sen dess har kortet använts två gånger totalt av mig.
 
Redigerat:
Jag fakturerades den 27:e oktober från Axminster på mitt MC. Jag har klarat mig från specialanvändning av mitt kort.
 
Jag har köpt både från Poolewood och Axminster och under hela 2010 har det inte varit några problem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.