Kom att tänka på att jag måste väll inte ha golvspånskivorna på andra ledden för att jag reglar om som johanfl ovan. Det är väll bara att jag försöker få "extra"-reglarna att hamna under skarvana längsgående på skivorna.

Är det någon skillnad på golvspånskiva och golvspånskiva?

Tänker mest på att jag läste om Floorett som har dubbla "låsningar" eller vad de nu kallade det.
 
sankaboy: ska du ha spårade golvspån?
om inte så ska du nog satsa på ROTbruk för att gjuta in g.värmen
Bestämmer du dig för flytspackel så ring spackeltillverkaren och kolla en extra gång så att din konstruktion fungerar med det.
SPårade skivor med plåtar och 60cc: ring Ardex tekniska (plattsättningsprodukter i knappvalet) dom har en konstruktion som dom står för.
 
Tänkte lägga golvspån utan spår i badrummet och barnrummet brevid för att sedan smälla upp en innervägg varför jag inte kan lägga spårade skivor i första vändan. Ev skulle jag kunna lägga ett lager till i badrummet och då köra med spårade skivor. I det fallet lär jag inte behöva regla upp mer än hur det är nu.

Nino: Tack för tipset, ska kolla det.

Även om jag inte reglar upp tätare så måste jag regla upp ytterkanterna mot väggarna där golvet slutar och funderar på vilken dimension jag borde köra med. Orginalreglarna är rejält kraftiga och så kraftiga behöver jag inte.
 
annars kan du lägga gles mellan golvreglarna med plåtar, så överkant g.värmerör kommer i samma höjd som golvreglarna, sen skruvar du 22mm spån över och flytspacklar med 2,5mm arm.nät min 12mm vid brunn
 
Känns dock dumt att låda golvskivan isolera ellan golvvärmen och klinkers. Måste man alltid flytspackla med armeringsnät? Räcker det inte med flytspackel som har armering i sig?
 
vissa spackeltillv. vill ha nät andra inte
tänk på att en konstruktion som en tillverkare godkännt kanske inte är godkänd med en annan tillverkares produkter
 
Funderar på att hyvla ner reglarna som sticker upp och funderar på hur jag ska gå till väga för att komma fram till vilken regel och var på regeln som är lägsta punkt för hela rummet för att sedan på något sätt märka ut det på övriga reglar så jag kan hyvla ner dem.

Det kanske handlar om 0,5-1cm höjdskillnad mellan högsta och lägsta skulle jag gissa så att köra lite med elhyveln lär gå rätt smidigt skulle jag gissa, eller vad tror ni?
 
rätskiva med ett bra långpass tex hultafors 1800 eller laser
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.