Hej! Vi ska renovera vårt kök. Har idag ett Canadakök från 90-talet. Vi är nöjda m stommarna och undrar nu om vi bara kan byta luckorna. Är det någon som vet om t.ex. Hagakökets luckor funkar på ett canadakök?
 
mät upp vilka mått era luckor har och se över på hagakökets hemsida om det är lika mått. . ni bör även tänka på vart hålen för gångjärnen ligger. . i regel stämmer inte de olika kökstillverkarnas luckor, det brukar vara olika placeringar på gångjärn och små skillnader i mått
 
De som levererar köksluckor till befintliga stommar mäter upp köket och levererar måttbeställt.
Vi köpte från Vänerluckan, men samma system levereras av andra lokala leverantörer.
 
Modexa AB "skräddarsydde" luckor, lådor, täcksidor och bänkar till vårt 70-talskök, där vi behöll alla stommar. Vi blev helt nöjda med pris och utförande. Gamla stommar har generellt sett bättre kvalitet än nyare.
 
Tack då vet jag vad jag har att gå efter!
 
Milkshaken
Jag kan rekommendera Nord Design, huvudkontor utanför Linköping men dom kör dit där det finns kunder.
Nord Design tillverkar nya luckor dvs. dom lägger inte bara på en folie och spegellist.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.