Då första barnet är beräknat om 3 veckor är det dags att bestämma sig för hur badrummet ska göras....
Stilmässigt vet vi hur vi vill ha det men det vore toppen med förslag om man kan tänka annorlunda med planlösningen än vi gjort.
Så hur hade ni möblerat ?
 
  • badrum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker ni tänkt rätt.
Bra med handfat direkt innanför dörrn & duschen längst in.
Grymt irriterande att behöva gå igenom blött golv bara för att någon duschat nyss..

Perry
 
JA vi har funderat mycket men nu blir det nog så här fast med duschdörrar (90*100) istället för bara en vägg, vill ju inte skvätta ner det nya fönstret.
 
ha gärna lite avstånd mellan duschvägg och handfatsdel för att kunna rengöra
 
Hur mycket avstånd bör man ha mellan vikbara duschväggar och handfatet? räcker 5 cm?
 
du har en hel del utrymme där så ha ett avstånd så att du lätt kommer åt ytan mellan, minst 10 cm iaf skulle ja rekommendera
 
Ny fundering!? hur många och starka spotar bör vi ha som takbelysning, samt hur borde vi placera dem?
 
jag hade valt 6 stycken och placerat ut dem med jämna mellanrum, dimmer är att rekommendera
 
Japp, det blir nog bra med 6st, tänkte först ha 4 men det kanske blir lite glest. Har någon tips på bra spottar? Tål de lite oavsiktligt vattenstänk så man kan ha en över duschen? hur starka bör man ha? Led eller Halogen?
Många frågor men det är mycket man behöver bestaämma som jag inte har tid på att göra efterforskningar på just nu då vi blir 3 vilken dag som helst...
 
fabrikat som downlight astro, hide-a-lite är bra, se över på bygghemma, där finns en del att välja mellan. de tål stänk de flesta. . led eller halogen beror på hur mycket du är beredd att lägga ner på dem, led är rätt rejält dyrare än halogen men du behöver heller inte byta lampor så ofta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.