Ja, en liten omröstning om vilken bank ni placerar era bolån hos.

* Ni skall vara nöjda med banken ni röstar på
* Finns er bank i listan, men ni är inte nöjda, rösta då på alternativet "Annan bank" samt skriv en kort förklaring i tråden till varför ni inte är nöjda
* Finns inte er bank i listan, rösta då på alternativet "Annan bank" samt skriv i tråden vilken bank ni använder.
 
Hehe, såg dåligt ut för nordea såhär långt ;D

Konstigt också att inte många verkar ha SBAB :-?
 
har nordea och är nöjd...

FSB ville inte låna ut pengar åt oss..
 
ejwbegysv skrev:
har nordea och är nöjd...

FSB ville inte låna ut pengar åt oss..
Näe, har hört att FSB kan vara lite kinkiga ibland :-/

Alltså, är det verkligen ingen som har SBAB? ;D
 
Vi är kanonnöjda med vår bank, Västmanlands Provinsbank (del i Danske Bank). När Nordea inte ville låna ut bytte vi och det fungerar klockrent!!
 
SBAB fungerade perfekt, hjälpte oss bli av med FSB då vi definitint inte var nöjda med dom och deras hantering av kreditivet.
 
hmmzi, 18.6% hittils som inte har någon av storbankerna.
Skriv gärna också vilken bank ni då har :D
 
Länsförsäkringar och är helnöjd
 
Intressant, jämförde FSB och Länsförsäkringar i våras, hade vi hittat tomt hade FSB fått låna ut under bygget till bra ränta. :p
 
Har Ostgotabanken (Danske Bank) och vill aldrig byta aven om de inte skulle vara absolut billigast. Otroligt bra service, kanns som om vi ar deras absolut basta och trevligaste kunder. (Hm, kanske vi betalar in for mycket i rantor..? :cool:) Faktiskt en bank som gor vad de kan for att hjalpa att hitta bra losningar.
 
hmmzi, 18.6% hittils som inte har någon av storbankerna.
Skriv gärna också vilken bank ni då har Cheesy
Jag blev nyfiken på resultatet, till stor del för att vi ännu inte har påbörjat vårt bygge och givetvis är intresserade av vilka bankers kunder som är nöjda. Men jag har inte hittat något annat sätt att se resultatet av röstningen än att själv rösta!? Eftersom vi inte har lån klickar jag givetvis på "Annan bank". Det kan vara en anledning till att detta alternativ har många svar! Jag provade att "ta bort röst", men det gick inte.
 
Vill bara påpeka att denna omröstning är totalt meningslös av följande anledningar:
Frågan är felformulerad, är det argument ett eller två man skall svara på?
Om man svarar på argument 1 så bör svaren bara spegla fördelningen av bankkunder för de olika bankerna. Om man nu också tar hänsyn till argument två, dvs om man är nöjd, och man inte är det så finns det inget allternativ utom "annan bank". Men om alla som inte är nöjda svarar - annan bank så speglar ju inte detta fördelningen av missnöjda bankkunder för de olika bankerna. Dvs % nöjda för respektive bank kan inte jämföras med någonting etc....
Det är ju också så att de som har en bank (och är nöjda) oftast är kvar i denna bank just för att de är nöjda, men hur visas resultatet för alla de som valde bort just denna bank för att de inte var nöjda, ...det finns ju inget allternativ för dessa.
Ett annat problem är ju att inte alla som svarar har erfarenhet av all banker. Exempelvis kanske flera som svarar att de är nöjda med en bank är vana vid en viss servicenivå och ett antal tjänster hos denna bara för att de aldrig har provat någon av de andra bankerna...
Tycker att frågan (frågorna) är mycket intressanta men för att ge korrekta svar bör dessa därför omformuleras etc..
 
Ella skrev:
Jag blev nyfiken på resultatet, till stor del för att vi ännu inte har påbörjat vårt bygge och givetvis är intresserade av vilka bankers kunder som är nöjda. Men jag har inte hittat något annat sätt att se resultatet av röstningen än att själv rösta!? Eftersom vi inte har lån klickar jag givetvis på "Annan bank". Det kan vara en anledning till att detta alternativ har många svar! Jag provade att "ta bort röst", men det gick inte.
Vi är i precis samma situation som Ella. Skulle också vilja se resultatet utan att rösta, men det går tydligen inte...?  :-/
 
Väldigt nöjd med Länsförsäkringar bank
 
Har ändrat i omröstningen, nu finns det möjlighet att radera sin röst, tidsgränsen satt till 5min. Så ni som bara vill kolla resultat, välja annan bank och radera sedan er röst ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.