Milkshaken skrev:
Hehe.. Tror inte det Kamilelski.... jag kan fixa det så det blir beboeligt.... och mer därtill....
Med teflontakpannor ? :p

Gammalt hus förblir gammal.
 
Haha, eftersom jag tittar närmare på huset kanske man kan förutsätta att jag gör bedömningen att det är intressant utifrån vad jag kan se på bilderna och läsa i beskrivningen. Hur mina prioriteringar, mitt stilideal, min renoveringslusta och min budget ser ut vet ni förstås inte riktigt så råd i den änden faller lite som vatten på en gås.

Men åsikter får ni förstås mycket gärna ha :)

Särskilt uppmärksammandet på taket var mycket välkommet, det hade jag säkert missat. Och frågetecknet om trafiken! Och annat.

Fjärrvärme är ok. Rätt billigt, acceptabelt miljöskadligt och mycket smidigt.

Edit: Hmm, ursäkta tror jag, läste min ursprungliga uppmaning igen. Klart jag vill ha även stilmässiga synpunkter! :wow:
 
Redigerat:
O
källaren kändes som ett stort frågetecken, badrummen måste båda göras om. framförallt det i källaren, orginal - stod det i beskrivningen. Men som sagt var gillar man att renovera så varför inte. Men om läget är som sägs så blir jag osäker....
 
Varför måste den lilla toaletten göras om? Tyckte den såg fin ut, helt klart roligare än alla dessa tråkkritvita toaletter!
 
Man bör vara försiktig med att köpa hus som har tillträdesdag 1:a April. :p
 
Jag tycker om den här typen av hus och ser inte att detta skulle vara mycket sämre än något annat i samma ålder. Jag tycker inte alls att det är fult, om man bortser från stora delar av inredningen. Men jag vill i alla fall påminna om de tre viktigaste sakerna man ska tänka på när man köper hus; läget, läget och läget. Det är det enda som inte går att ändra på, så det måste vara bra eller i alla fall godtagbart.
 
Kanske oväsentligt för dig, men själv är jag så bekväm att jag inte kan tänka mig att ha bilen så långt från ytterdörren. Vid storhandlingar, sovande barn, dåligt väder och annat.
 
Jag tyckte väl inte det såg så förfärligt ut.
Prismässigt verkar det väl ligga i linje med andra objekt (iaf om man tittar på "i närheten" på webben - jag kan inte området alls).
Varför du fastnat för just detta vet jag inte :)

Som sagt titta på isolering/fönster (energideklarartion) och gör i övrigt en besiktning om du väl tar dig så långt, så du vet vad som kommer dyka upp (källare, ev fuktproblem osv)

Men känner du inte till läget så kolla upp det noga, det verkar ju iaf vara ett par st här inne som inte riktigt rekommenderar det ?

/K
 
Tyvärr (eller vad man ska säga!) verkar alla krafter för att vi ska välja Näsby. Inte bara de ekonomiska. Vi har bott på två olika adresser i miljonprogrammets Gamlegården, ett intensivt ogillat område som gränsar hit, och trivts bra (mindre störning än nu, inne i stan. Kanske för att det är ganska många muslimer där ute, så det är mindre fylleri). Nåja, det kan vara hur det vill med den saken. Vi föredrar iaf Gamla Näsby framför tex Kulltorp, allt annat lika.

Vi har släppt huset, men här är ett annat - farligt nära ghettot ;-)
http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectHemnet.aspx?objectid=3OVSHRH6J73AJBR3
 
Redigerat:
Köp ;)
 
darkg skrev:
Tyvärr (eller vad man ska säga!) verkar alla krafter för att vi ska välja Näsby. Inte bara de ekonomiska. Vi har bott på två olika adresser i miljonprogrammets Gamlegården, ett intensivt ogillat område som gränsar hit, och trivts bra (mindre störning än nu, inne i stan. Kanske för att det är ganska många muslimer där ute, så det är mindre fylleri). Nåja, det kan vara hur det vill med den saken. Vi föredrar iaf Gamla Näsby framför tex Kulltorp, allt annat lika.

Vi har släppt huset, men här är ett annat - farligt nära ghettot ;-)
[länk]
En 30s titt gav ett mer positivt intryck där -samma sak gäller dock om ni bjuder och vinner: Besiktiga och skriv in klausul i kontraktet !

Såg jag en tulikivikamin skymta där också ? :)

/K
 
Nu är jag lat, men var var det jag såg en checklista inför husvisning? Saker att titta på och fråga om?
 
Exponering mot en så liten lokalgata spelar väl ingen roll. Eller sätt en halvhög häck.

Det där husets läge känns bättre än det mot Näsbychaussen, men fortfarande så tycker jag att skolan är ett frågetecken. Jag har personlig erfarenhet av att tvingas sätta min son i en sådan skola, vi räknade med att vi skulle kunna lösa en flyttning till annan skola senast vid övergången till mellanstadiet. Efter mindre än ett år (6 år gammal) misstänkte läkarna att han fått magsår... Vi köpte vårt nuvarande hus som tillhörde en annan skolas upptagningsområde, och situationen förbättrades snabbt.

Vi reflekterade inte så mycket över skoltillhörighet när vi köpte det huset, det kändes avlägset. Det var en stor miss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.