Nu verkar de ju valt att använda spontat spån eftersom intilliggande skiva har spår. Kanske missade de när de satte golvet och började från två olika delar av rummet och lyckades få spår på båda sidor i mötet, vad vet jag.

Jag antar att jag får laga själv i första läget akut så att man inte behöver smyga runt hålet. Tack för anvisningarna MathiasS, låter som att det borde hålla. Kommer dock dokumentera allt om det skulle uppstå mer problem. Kommer nog byta golven i längden, men har varken tid eller pengar att byta alla spångolv just nu...

Återkommer med info när jag rivit upp golvet om någon är intresserad.
 
olmeri skrev:
Återkommer med info när jag rivit upp golvet om någon är intresserad.
Klart vi är intresserade! det är ju därför vi sitter här på forumet å hänger istället för att kolla Let´s dance lr är på bio lr jobbar lr nåt annat onödigt :p

Din egen teori att man lagt från 2 håll och möts på mitten med ett "hoppsan" :blushing: kan faktiskt vara orsaken, det blir ju fel ibland :(
 
Kanske vilar golvregeln på en grundsten/plint eller liknande som tjälen tryckt upp som sedan knäckt skivan?
Eftersom ni upptäckt det nu och inte tidigare i höstas så tror jag det är tjälen som trycker på. Antagligen har sprickan varit där innan men att skivan gått tillbaka när tjälen släppt på våren och då märks inget...
 
Redigerat:
Eftersom du har torpargrund är det väl på sin plats att krypa in och titta hur det ser ut......
 
olmeri skrev:
För några dagar sedan kände jag en onaturlig fördjupning i golvet i köket. Den har inte funnits där förut - därför reagerade jag.
Är du helt säker på att den inte funnits där förut? I vår förra lägenhet hade vi en grop vid dörröppningen till sovrummet (jag gick över den minst 4 ggr per dag). Det var ytterst sällan som man verkligen klev i gropen, och då var det en ganska ordentlig grop. Som ett kaffefat ungefär, kanske någon centimeter djup.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.