Carla:Va gick din slunga sönder på vintern? Det måste ju vara något av ett unikum :rolleyes: :D
 
Milkshaken skrev:
Jag förstår hur du menar jaso. Men.... Jag har ju satt i 5mm skitkvaliteskruvar i min slunga i väntan på riktiga.
Jag har fått rikta 2 av vingarna på Impellern, varav den ena stod nästan 90 gr bakåt, den andra ca 45....
3 mm stål, fick värmas med gaslåga.... Sen banka med handsläggan....
Klart att det inte skett om jag hade haft brytpinnar, nu kom jag ju billigt undan, men det är ett jäkla jobb då du måste klyva den modellen av slunga jag har.
Ok... där har vi snarare något att dra slutsatser ifrån d^_^b.

Kanske ska man istället börja med riktigt klena/med brottanvisning och gå uppåt i styrka tills de håller? Det är verkligen ett problem när handlarna inte kan få hem brytpinnar... mindre kul att handskotta pga att brytpinne saknas.
 
finns det någon anledning att inte se till att man har brytpinnar hemma?
När man har två kvar köper man fler.
 
Så kommer jag att göra iallafall, jag kommer se till att ha ett lager hemma om det visar sig att de går av ofta, mina gamla bultar gick ju aldrig av så jag vet inte hur mycket de tål.
Någon som vet vad som brukar behövas för att brytpinnarna ska gå av, att de ska gå av när man kör in i en betongtrappa som jag gjorde ser jag som självklart, men annars räcker det med en isklump eller hur känsligt brukar det vara ?
 
Milkshaken
Om du har en starkare maskin så är den oxå bättre i hållfasthet, ren is klarar nog ingen modern, men isvallar ska inte vara några problem förnamn kraftigare.
En kompis han har en gammal Norlett. Han skryter omm hur vedträn har gått igenom utan problem. ....:)
 
Fick byta mina idag så kan för den som hamnar här i framtiden bidra med hur det ser ut på en röd Meec (721-230) .

Röd Meec snöslunga modell 721-230 på snötäckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Röd Meec snöslunga (721-230) med detaljvy av flänsen och axeln i snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Del av en röd Meec snöslunga med synlig fläns och axel, indränkt med smält snö på ett snötäckt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fläns 12 mm diameter
Axel 8 mm diameter
Spår 6 mm diameter

Längd hela 38 mm
Längd mellan skårorna (max mått) 25 mm
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.