Hej,
Vi funderar på att bygga hus framöver och funderar just nu vilken planlösning vi vill ha, vi har hittat några alternativ, men ingen vi känner är perfekt för oss.
Vi tänker oss en boarea på runt 140-150 kvadratmeter, med tre sovrum, ett arbetsrum, en wc och ett större badrum med plats för både badkar och dusch, ett vardagsrum på runt 30 kvadratmeter och ett kök på runt 20 kvadratmeter. Köket vill vi ha i ett hörn av huset för att få in så mycket ljus som möjligt, plus att jag gärna vill ha ett fönster vid diskbänken. Vi vill även ha tvättstuga/klädvård/groventré, ett allrum där barnen kan vara samt en del klädkammaren för förvaring.

har någon något förslag på planlösning?
 
Marksten skrev:
[länk]

Ett annat alternativ?
DET var ett riktigt läckert hus.
 
Det ni måste tänka på om ni vill bygga enplanshus är att det ofta finns restriktioner om byggarea som gör att det inte är möjligt. Vi har byggt ett enplanshus precis och det var inte så lätt att hitta ett område där det var tillåtet med byggareor på över 150 kvm.
 
Drömmen för mig är också enplanshus, men jag letade som en tok innan jag hittade det perfekta huset för mig, och då var det bara att tänka om pga priset.

A-hus har ett hus som heter Dalarö. Tyvärr är den idag ändrad mot den jag hittade. Provar att bifoga .pdf. Den vart delad av någon anledning.
 
Vi tittat också¨på Dalarö från A-hus. Men de har ju ca 7-8 olika ritningar att välja på invändigt? Har du sett dessa? Det 3 alt. passade tex oss bäst.jag vill ha masterbedroom delen separat, samt ha köket snett mitt emot, alltså inte vägg i vägg med sovrummet. Vi vill även ha varsin kk i masterbedroomdelen, vilket även det fanns. Kolla detta! Fantastiska möjligheter:)
 
AsaW skrev:
Vi vill även ha varsin kk i masterbedroomdelen, vilket även det fanns. Kolla detta! Fantastiska möjligheter:)
Jag antar du menar "KLK"... alltså "klädkammare". Och inget annat. ;)
 
Mikael_L
Du antar så mycket ... :cool:


Men tydligen fanns det som tillval, och mycket mystiska tillval finns det förvisso, men ... :D
 
Hahaha, ja, varsin kk känns väl "sådär":) fattades ett litet, dock ganska elementärt litet L! Men man vet ju aldrig vad man finner...
 
Kn*llkompis eller konkurs?

Fast det ena leder kanske till det andra... :S
 
Frattsson: har du tittat på Halland-serien från Borohus?

Vi bygger (en modifierad variant av) Halland variant 2 som är ett 145 m2 enplanshus. Jag tror att planlösningen för det huset stämmer rätt väl överens med dina önskemål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.