Nu är det väl så att OM överklagandet verkligen är idiotikst så kan man oftast bortse från överklagandet och bygga ändå. Visserligen på egen risk.
 
Det är dock en ganska stor risk du tar då alla dessa frågor är bedömningssaker som varierar med vem som skall avgöra/tolka vad lagen menar i just det fallet. Inte minst vilken politisk åsikt personen har....

Tala bara med en jurist och försök få ett klart ja eller nej på vad som gäller angående en fråga/ärende.
 
NY syftade jag iofs på fall med rena okynnesöverklagande. Typ: att den klagande motiverar sitt överklagande med "jag brukade plocka bloomor där när jag var liten".

Men det är ju viktigt att man analyserar ifall den klagande har någon tillstymmelse till substans i sina argument, för då blir det öppet för personligt tyckande och för rätten att väga den substansen mot andra fakta, och en sådan bedömmning blir alltid svår att förutsäga med hög säkerhet.
 
Haha ja jo det är ju just det min granne har gjort dock långt in på min tomt å inte ens på sin egen å inte ens då kan man göra något åt det knappt utan att invänta långa väntetider på dom statliga myndigheter som man ska ta hjälp av i såna här lägen. Så frågan är om din granne orkar med allt detta om du nu bygger 4,5meter in på din tomt???
 
Skulle det vara till stor "skada" om huset flyttas 1,5 m eller är det för "prestige" skäl??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.