Håller på att renovera badrum. Innerväggarna visade sig vara tomma, oisolerade.
Brukar man lägga in isolering i innerväggarna till ett badrum?
Får man lägga in isolering i innerväggarna till ett badrum?
 
Ola78
För det mesta brukar man lägga isolering i inneväggar för att ljuddämpa lite extra. Dock dämpar det mer om du sätter dubbla skivor också. Det är inga problem att lägga isolering i inneväggar i badrum, du har ju tätskikt på dessa också eller var det kanske nåt annat som fick dig att undra?
 
Ola78 skrev:
Det är inga problem att lägga isolering i inneväggar i badrum, du har ju tätskikt på dessa också eller var det kanske nåt annat som fick dig att undra?
Undrar eftersom jag tycker mig förskt få klart för mig vad man får ha i väggarna och inte. Det enda som verkar vara säkert är att man får ha träreglar men som jag förstår får man inte ha träskivor på reglarna innan man sätter våtrumsgipset. Då blir man ju frågande om isoleringen.
 
Jodå, du får ha träskivor bakom våtrumsgipset.
 
petersson79 skrev:
Jodå, du får ha träskivor bakom våtrumsgipset.
Många diskussioner i detta forum vill hävda annat, i BKRs skrift tycker inte jag det är tydligt
 
C
I gamla reglerna stod det uttryckligen att man inte fick. Nu är den texten borttagen. Alltså får man nu.
 
cheetah1 skrev:
I gamla reglerna stod det uttryckligen att man inte fick. Nu är den texten borttagen. Alltså får man nu.
Hur gamla är "gamla reglerna"?
 
Tror att det var halvårsskiftet 2010. Rätta mig om jag har fel!

När det gäller just badrum bör du inte läsa alltför gamla trådar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.