biffenz skrev:
skulle ni fråga var de kommer ifrån för 5000 kr ??
inte jag iallafall. Pengarna ja tjänar på köpet kan ja lägga på blöjor istället.. va tycker ni?  ;D ;D
köp tygblöjor ;D ;D ;D nu när du har en schysst maskin ::)
 
För det första. De är direkt från fabrik, alltså ingen privatperson som lider..
 
biffenz skrev:
För det första. De är direkt från fabrik, alltså ingen privatperson som lider..
Nähä....... så det faktumet gör det hela OK då ???

//Christina.
 
biffenz skrev:
För det första. De är direkt från fabrik, alltså ingen privatperson som lider..
Så om du hade en fabrik så skulle det vara helt ok för oss att stjäla ifrån den menar du? Bara vi inte stjäl ifrån din bostad. :-/
 
Biffenz, ta och passa på och tjacka lite selentabletter för pengarna istället. Det är bra för intelligensen, sägs det.
Köper du en Whirlpool AWM50804 White för 2790:- och en Whirlpool AWZ 210 torktumlare för 2295:- på Elgiganten får du dessutom två års garanti på köpet...:p

Kan vara värt en hundring extra. Ochbehövas. Vi hittade vår tvättmaskinsmotor på golvet efter 6 månaders tvättande. Köp inte Helkama. Varken stulet eller i butik.
 
Nä det gör det inte OK bara för att de kommer från fabrik, men är man fattig Universitets student, så tittar man ALLTID på RÖDA PRISLAPPAR. ;)
 
Det var en Whirlpool AWZ410 (tvätt)
och whirlpool AWZ8993 pris i butik för båda 12000.
//
 
Utan garantier, antagligen för att den "aldrig blivit såld".
Eftersom priset antagligen är säljarens nettopris utan moms vill den som säljer den inte ha ett garantibevis/kvitto cirkulerande. Dessutom kan det vara maskiner som varit utställningsexemplar i butiken, fått repor etc.
Om det inte är så hoppas jag att ingen saknar dem... ;)
 
Det kan också vara fraktskadade exemplar med små skönhetsfel, som ersatts av leverantören/importören med nya varor. Dom fraktskadade går ofta tillbaks till importören(?) för teknisk genomgång innan dom säljs i butik igen, då med en dekal på insidan som talar om att den är icke fabriksny, men genomgången.

Sådana fraktskadade maskiner, SOM INTE gått tillbaks för genomgång, kan säljas billigt, utan garantier. Kanske är sådana?
 
Köpte annat märke iallafall, pga andra omständigheter..
köpte Miele 2888 (tvättmaskin) dyr men bra
och Miele 4888 (tork) lika dyr men bra. Hoppas de håller längre än Elektro-helios..
 
Miele är enormt bra grejer....
 
biffenz skrev:
Köpte annat märke iallafall, pga andra omständigheter..
köpte Miele 2888 (tvättmaskin)  dyr men bra
och Miele 4888 (tork) lika dyr men bra. Hoppas de håller längre än Elektro-helios..
Nu driver du med oss, eller ?

Steget från elektrohelios/whirlpool till dessa miele maskiner är groteskt !!
 
Jani skrev:
Nu driver du med oss, eller ?

Steget från elektrohelios/whirlpool till dessa miele maskiner är groteskt !!
Kanske hade han ytterligare en kompis som hade en kompis som.................. ;)


Fast skämt åsido så står jag nu inför nästan samma val, mina föräldrars (dock inte deras kompis ;)) tvättmaskin har pajat och går ej att laga, mamma erbjuder sig nu att köpa min, i princip nya Bosch WFL 2450 använd i 5 mån. för nypris så att jag som tvättar mycket mer än henne pga flera småbarn ska kunna köpa en Miele, jättesnällt iof. men kostnaden "mellan" blir ju trots allt runt 5000kr skulle jag gissa, är det värt det :-/ Är Miele verkligen så mycket bättre, har aldrig själv haft så exklusiv tvättmaskin ???
Hur skulle ni göra??

//Christina.


 
Hej!
Jag köpte en Cylinda på rekommendation av en småbarnsförälder och det var ett bra köp. Enligt honom är den långlivat . Han tvättade minst en gång/dag i många år. Den var köpt på 80 talet och bytes till samma fabrikat efter ca 17 år. Hoppas dagens Cylinda håller samma mått???
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.