Gör en snabbsökning på golvvärme och till min förvåning får jag hur många träffar som helst som inte handlar om golvvärme, mer än reklammässigt.

Nere till höger på hemsidan finns en massa reklam under rubriken "Till huset".

Är det meningen att jag ska få träff på dessa reklaminslag?

Gör att mer eller mindre varje ämne kommer med i sökningen. Mycket störande.

Ska det vara så här?
 
Nej, reklamen ska inte dyka upp som innehåll. Det måste vara ett fel som jag ska titta närmare på. Tack för att du uppmärksammade det.

Prova vår nya sökfunktion i länkguiden. I grunden är det samma sökfunktion (Google Site Search) som här i forumet, men i länkguiden har vi aktiverat "automatisk ifyllnad" och "preliminärt sökresultat" (ungefär som det funkar på Google.se).

Den automatiska ifyllnaden gör att du får förslag på sånt som andra har sökt på t ex golvvärme pris, golvvärme badrum, golvvärme vattenburen, golvvärme el osv. Min förhoppning är att vi ska rulla ut sökningen i länkguiden på hela sajten inom kort.

I den nya sökfunktionen har vi på användarnas begäran försökt prioritera nytt innehåll. Detta funkar inte alltid men som du kan se på skärmdumpen nedan (om du klickar på den) så verkar det i alla funka rätt så bra i just detta fall eftersom jag ser ditt inlägg högst upp.

Länk till länkguiden:
http://www.byggahus.se/lankguide/varme-ventilation/golvvarme/
 
  • golvvarme.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för att du kollar på det,

har varit inne ganksa mycket på sista tiden och har inte uppmärksammat det förrän idag.
 
Nu har vi lagt "Google off" kring annonsinnehållet. Så fort Google har indexerat om sidorna så ska det oönskade sökresultatinnehållet försvinna. Jag uppskattar att detta tar ca 2 veckor men ibland går det fortare. Säg till igen om du inte märker någon förändring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.