Tyresö
Method Man skrev:
40-120 millar hahahahaa!! vad röker ni där ute i Tyresö egentligen?? Haha!!

3.7 med inbyggda högtalare - med membran i platina då eller?

Haha!!!

Det är ju du som skrattar, så då är det väl rimligast att det är du själv som röker något olämpligt.

Du gör ju bara ett inlägg utifrån ditt eget rimlighetstänkande helt utan kunskap och fakta - ser ingen vits med att lägga mer energi på att övertyga dej om att det finns en värld utanför din skyddade värld.
 
...och min "skyddade värld" känner du då till. Haha!!
 
Tyresö
Method Man skrev:
...och min "skyddade värld" känner du då till. Haha!!

Undrar om dina intetsägande inlägg kanske passar bättre på ett mer passande forum:

https://www.flashback.org/index.php

Det forumet är som klippt och skuret för dej eftersom du inte har något vettigt att tillföra.
 
Method Man skrev:
...och min "skyddade värld" känner du då till. Haha!!
Du gör den rätt så tydlig här med "haha" efter allt du skriver.

3.7miljoner för anläggning över hela huset låter säkert mycket för folk som köper sin anläggning på Siba och Elgiganten där man får hela 5 högtalare för 800kr och ett hemmabiopaket för 1999kr.

Men tittar vi på Linn som faktiskt levererar kvalitet och inte bara flåd så kmmer man snabbt upp i stora summor. Deras topp-paket för bara en anläggning ligger (låg) på 420.000 för högtalare, 70k för filter, 800k för 8 slutsteg (som behövs) och sen försteg+källa 100+150 då är vi snabbt uppe i 1.5miljoner.
Och ja det är värt pengarna, om man har dom givetvis. Ska du sen dra ut multirumsystem så är det bara att plussa på en hel del extra.

Så, ja, multirumsystem kan bli dyrt helt klart om man vill ha kvalitet.
 
Tyresö skrev:
Dom husen jag menar, har t.ex en inbyggd stereoanläggning för 3,7 milj ! Takhögtalare i alla rum inkl dusch och bastu.
Jisses... nu sitter jag och undrar vad vi får för våra drygt 50.000 när vi ska installera inbyggda högtalare i vårt blivande hus, bara skräp eller ;)
 
Tyresö
mhg_3 skrev:
Jisses... nu sitter jag och undrar vad vi får för våra drygt 50.000 när vi ska installera inbyggda högtalare i vårt blivande hus, bara skräp eller ;)
Jag kan ingenting om stereoanläggningar och priser - det dom fick för det priset var något som heter "fjärrstyrt multimedia-paket" i hela huset och det tog 3 st elektriker 3 månader att montera allt. Kabelstockarna till stereon i centralen hängde ner i 1000-tal under tiden det monterades - stackars elektriker att reda ut alla trådar - inget jobb för mej. Elcentralen var ett eget rum mitt i huset.

Men nog tycker jag att 50.000 kr borde räcka väldigt långt till en stereoanläggning - du ska ju inte jämföra det med ett "multimedia-paket"
 
J
Tyresö skrev:
Helt klart är det alla hus som Pål Ross (Ross Arkitektur AB) har skapat. Han är den enda arkitekt som jag verkligen avgudar.

Jag har pumpat betong till många av hans husprojekt här i Stockholmstrakten och när husen nästan är inflyttningsklara och det bara är några betongtrappor och stödmurar kvar att pumpa betong till, så brukar jag gå in och kolla i "sagopalatset" innan jag åker och spolar ur betongpumpen. Man tror inte att det är sant när man ser hur lyxutrustade husen är.

Speciellt stilfullt är "villa ljunghusen" som finns att se på både www.ross.se och www.youtube.com .

Har svårt att tänka mej att någon svensk arkitekt kan bräcka Pål Ross!
Super jobbigt med runda väggar q(;^;)p

Måste vara en mardröm att möblera.


Marlene Eskilsson skrev:
Wingårdhs the Mill House är min absoluta favorit: [länk]

Instämmer helt, mycket snyggt!!
 
när det kommer till överpris så tycker vissa det är värt det och vill man så kan man köpa ruggigt dyra anläggningar men det krävs ett väldigt övat öra för att höra skillnad på en sterio för 100kkr mot 1,5miljoner och vist är det skillnad mellan billiga och dyra men sen är också frågan vad man vill åstakomma om det är att kunna få känslan av att sitta på en symfoni eller för att lyssna på radio och ha bakgrundsljud så räcker det med väldigt lite pengar

Sen så kan det vara svårt att optimera för flera saker så ska man ha en biokänsla så får man bygga på ett vist vis i de rummen eller om man vill ha bra ljud rent allmänt och man ska kunna röra sig i huset så krävs det andra saker men min erfarenhet är att ska man inte kräma på så klarar de flesta högtalare sig bra om man har en bra förstärkare och motagare eller eller hur man ska få ut ljudet

och kollar man på B&W så har de högtalare i alla klasser och deras billigare ska vara ganska så bra med och SCANDYNA har också snygga högtalare i olika pris för att ställa ut i huset på lämpliga ställen för att få bra ljud

sen när det gäller hur man vill att hus ska se ut så finns det många olika smaker men runda väggar kan vara snyggt men inte vad jag skulle villa möblera och alla vi har olika smak med och olika ekonomi för att göra det man vill
 
miry skrev:
när det kommer till överpris så tycker vissa det är värt det och vill man så kan man köpa ruggigt dyra anläggningar men det krävs ett väldigt övat öra för att höra skillnad på en sterio för 100kkr mot 1,5miljoner
Har man köpt en bra anläggning för mycket pengar så är det absolut inga problem för första bästa att höra skillnad mot en för, låt säga, 100kkr. har fått det bevisat flera ggr med tappade hakor.

Sen är det inte säkert heller att den för 1.5miljoner är bättre än en för 100kkr eller ens 20kkr. Finns mycket överprisat skit därute som knappt är värt materialet dom är byggda av.
 
Hej förresten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.