Y
har läst att vissa använder ikea-stomme, vilken vet jag inte, men anar att ni har förstärkt den.

funderade på sätta extra ben under skåpet och en regel inuti...

fast - hur har ni gjort ni som redan byggt?
 
Enkelt svarat. Precis som man vill. Kan tänka mig att det är överskåp till kyl/frys som används pga måtten.
 
  • Gilla
Sassen
  • Laddar…
Överskap till kyl/frys. Snarare 2 styck. Med 9 plastben just för justeringens skull. Sen fastskruvade med tot 6 skruvar i väggen bak. En Ikea bänkskiva på. 2 styck diskmaskinskydd fastlimmade med 2 strängar Biltemas dubbelhäftande tape.
Tvättar 2 ggr dagligen med centrifug 1600varv.
Inga problem!
 
  • Gilla
MIGu2020
  • Laddar…
Y
bild? ;)
 
Pma mig imorgon. Annars glömmer jag.
 
  • Gilla
enmalm
  • Laddar…
Yrrol skrev:
bild? ;)
d^_^b, tänk så jobbigt, som vissa gör. Kilometer långa inlägg, som ingen fattar, när man enkelt kan visa med bild.
 
Du skulle pma mig.
Hoppas du är nöjd!
 
  • ikea.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag planerar en renovering av tvättstugan och tänker göra en liknande lösning men jag hittar inga måttuppgifter på Ikeas lådor.
Har Ikea lådor som passar i dessa skåp utan modifiering?
 
Y
så jäkla snyggt... jag måste sätta mig ner sen, på mitt spångolv som datorn står på... och förstå beskrivningen och inhandla samma prylar..
 
danne_08 skrev:
Jag planerar en renovering av tvättstugan och tänker göra en liknande lösning men jag hittar inga måttuppgifter på Ikeas lådor.
Har Ikea lådor som passar i dessa skåp utan modifiering?
Vad vill du modifiera?
4 extra skruv per skåp och montera ett handtag.
Fäste mot vägg anordnas med IKEAS ordinarie fästen som skruvas i stommens sidor samt ett extra i mitten som skruvas fast i bänkskivan underifrån med lite längre skruvar. Det kommer sitta riktigt fast!

Min fru vet. Det är hon som tvättar. Och maskinerna står pall!
 
Redigerat:
danne_08 skrev:
Jag planerar en renovering av tvättstugan och tänker göra en liknande lösning men jag hittar inga måttuppgifter på Ikeas lådor.
Har Ikea lådor som passar i dessa skåp utan modifiering?
Tror inte det.. Det är nog inte så vanligt med lådor över kyl och frys. Helt enkelt för svårt att titta i dem.
Det lär ju dock inte vara så svårt att få till någonting som passar. Dörren kan ju ex vis användas som lådfront.
 
IKEAS lådsatser köps utan fronter. 60 cm för hög lådfront klarar av den luckan. Bara 4 skruvar behövs till infästningen. Alt 2 köpa 2 satser. IKEA personal hjälper med storleken/även på lådfronterna och lådornas djup! Ja! Det går att välja olika ifall man vill ha avlop bakom. Dessa behöver man inte göra ngt med.Bara montera. Och det är inget jag tror.
JAG VET! Klarar inte av att besöka min bakant och fota hans lådor...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.