Snyggt eller fult?

  • Snyggt

    2 Röster 20,0%
  • Fult

    8 Röster 80,0%
  • Antal röster
    10
Verkar som en enkel match: Rensa bort arbetsrummet och flytta det tillsammans med gästtoa och kapprum till planens övre högre hörn. Då får man utan vidare plats med ett tvåbilsgarage i nedre hörnan.

Om möjligt placera garageportar mot grannen "i söder". På så vis får ni snyggare gatufasad och mindre garagekänsla.
 
  • AnetteL01.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det garaget som inte är ute på hörnet utan mitt på vardagsrumsväggen har en bra och en dålig sak.
Dålig: Om du lägger i "drive" av misstag så kommer bilen in i vardagsrummet.
Bra: Montera glasvägg mellan garaget och vardagsrummet när du har köpt Ferrarin
 
Kanske missat något, men har ni bara två sovrum (ett sovrum + kontor)? Huset som sådant ser ganska dyrt ut (många vinklar etc). Om ni bara har två sovrum så riskerar det att inverka ganska hårt på andrahandsvärdt tror jag.
 
Ahh, ni kanske har övervåning?
 
Rebeckaf > Att döma av bilden i trådens första inlägg har huset två plan, vilket också framgår av planlösningens trappa. Jag kan gott instämma i att de många vinklarna blir kostbara till tveksam nytta. Mitt förslag här ovan vill bara visa hur lätt man kan åstadkomma ett enda garage, utan större avvikelse från givna förutsättningar.
 
Tack för alla insiktsfulla inlägg :) Tycker som du jerre att en snygg garageport med glas kan vara snyggt :) kan nog till och med ge en lyxig känsla.. det och strategiskt placerade lampor/spottar och en del trädgårdsdesign för att ytterligare mjuka upp intrycket och en böljande uppfart kan se riktigt välkomnande ut.. Jag provade sätta en del fönster på sidorna för det tyckte jag var en bra idé och har sett det på amerikanska hem men insåg dels att det inte passade med fönster (där jag satte dem) rent estetskt enligt mitt tycke och att att se insidan av garaget kanske inte eg är så läckert.. men jag tycker det är en jättebra idé iaf :D Jag provade även att göra som Billy föreslog att flytta runt så att garaget blev till ett två bils garage.. och även denna lösning tyckte jag var bra eg.. förutom att jag då inte fick till någon bra yta för både arbetsrum, tvättstuga och gästtoalett.. ja, också en rymlig entrè såklart..
Detta huset har tre sovrum (ett större o två normalstora), en toalett med dusch o bastu och ett rymligt allrum plus en balkong.. Vet inte om vi tagit i och ritat ett hus som är lite mer än över det normala när det kommer till utrymme och därmed kostnad..Men jag ska börja göra en budget så får vi se var vi hamnar..

har visat en del mäklare och vänner och jag kan säga som det också syns här på tråden att det råder delade meningar om huruvida huset är snyggt och praktiskt med garagen sådär.. Men vi har kommit fram till att på detta viset kan man göra vad man vill med det andra garaget.. ha det som ett hobbyrum, ett gym, tonårsrum, biljardrum? (tveksamt) men iaf.. det öppnar upp en mängd möjligheter.. :)
Men jag tar gärna emot fler positiva och negativa insikter.. för vi har inte sökt bygglov än..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.