Är det någon eller några medlemmar som har positiva eller negativa upplevelser av att anlita Järntorgetkoncernens bolag i nybyggen, tillbyggen eller renoveringar?
 
Såg du inte Fuskbyggarna på tv4 i onsdags?
Sen finns det alltid underleverantörer där vissa firmor gör ett bättre jobb medans andra gör ett sämre.
 
Stefan_hallsberg

Uppfattade att plåtniklas menade egna positiva eller negativa upplevelser av Järntorget.
 
Just precis så Henri - någon/några med egna erfarenheter.
Jag såg programmet, men vill få en ofiltrerad story.
 
Jag har inga egna erfarenheter av Järntorget bygg, och hade aldrig hört talas om företaget innan det var med i Fuskbyggarna. Men innan företaget sågas helt, kan det vara värt att kolla in hur de ser på fallet som togs upp i Fuskbyggarna: http://www.jarntorget.se/bostad/fuskbyggarna.asp
 
Tyresö
Pepparkaka skrev:
Jag har inga egna erfarenheter av Järntorget bygg, och hade aldrig hört talas om företaget innan det var med i Fuskbyggarna. Men innan företaget sågas helt, kan det vara värt att kolla in hur de ser på fallet som togs upp i Fuskbyggarna: [länk]

Jag håller med VD:n - TV4 håller på med för mycket sensationsjakt - eller är det bara jag som ser igenom rävspelet som TV4 håller på med?
 
P
Men om Järntorget har alla hästar hemma så skulle ju bara VDn stå där och säga "Jag kan inte uttala mig på grund av pågående rättstvist vad det något annat du ville fråga?" och inte ta och springa iväg. Skulle töntarna på TV4 ändå fortsätta att fråga samma fråga så är det bara att säga "kan inte svara var det något annat du ville fråga"?
 
Tyresö
TheStills skrev:
Men om Järntorget har alla hästar hemma så skulle ju bara VDn stå där och säga "Jag kan inte uttala mig på grund av pågående rättstvist vad det något annat du ville fråga?" och inte ta och springa iväg. Skulle töntarna på TV4 ändå fortsätta att fråga samma fråga så är det bara att säga "kan inte svara var det något annat du ville fråga"?

Tror inte man är så kaxig om man inte är riktigt mediatränad. Det är lätt att sitta i lugn och ro vid sin dator och tycka att han borde göra si eller så - men jag tror inte man är så kaxig i den situationen.
 
P
Tyresö skrev:
Tror inte man är så kaxig om man inte är riktigt mediatränad. Det är lätt att sitta i lugn och ro vid sin dator och tycka att han borde göra si eller så - men jag tror inte man är så kaxig i den situationen.
Om man tjänar 100' i månaden så borde man ta och lära sig. Problemet är att folk i VD ställning är rätt kassa att ta media. Hade jag suttit i den styrelsen skulle jag undra om man verkligen skulle ha honom kvar...
 
S
Jag tyckte VD-n gjorde rätt.
Hade han börjat svara hade det kommit följdfrågor som han tillslut inte hade velat svara på.
Trängd på bryggan som han var förklarade att han inte tyckte det var seriöst att ha ett möte där på bryggan. Klockrent beteende tycker jag.
 
Det finns en annan tråd om hur VDn, TV4, tingsrätten, etc uppträde. Jag var intresserad av om några på forumet hade egna erfarenheter.
 
Min fru har släktingar som bor där, och vet inte hur många gånger dom varit och försökt fixa framförallt badrumsgolvet som sviktat rejält med fogsprickor etc. som resultat. Dom har t.o.m varit i krypgrunden och försökt staga upp golvet p.g.a av att golvreglarna inte ligger cc 30... q(;^;)p q(;^;)p
 
Aha! Där kommer problemet med de enkla (istället för dubbla) skivorna, antar jag .....
 
Så det ÄR fler i det området som har problem.

Protte
 
A
Just problemet med sviktande golv tror jag Järntorget redan har tagit upp deras hemsida om att de jobbar på att fixa till tillsammans med hustillverkaren om jag minns rätt. Betyder inte att det är ok med sviktande golv, men det är åtminstone bättre att jobba på problemet än att lägga energin i tingsrätten och hävda att man inte gjort något fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.