Hej!
Ny på forumet har jag hittat många intressanta tips i samband med renovering av bastu och badrum. Någonstans har jag läst om siten www.saunainter.com
Kollade deras hemsida och priserna på värmebehandlad asppanel verkar vara hälften mot vad man får ge i Sverige. Är det någon som testat och känns det tryggt att handla där? Leveranstider?
 
Redigerat av moderator:
har ingen erfarenhet av att handla av estländarna, ej heller av nedanstående firmor. Dock har jag sett att priserna på bastuvirke i Sverige är förvånansvärt dyrt. Jag har precis byggt klart min egna bastu (med finskt virke)

Jag kan i och för sig finska så det är lite lättare för mig men jag tror att du kommer billigare undan om du tar en båttur till Finland och går in på första bästa brädgård i Åbo eller H:fors trakten... Detta expempel ligger utanför Åbo http://www.puutukku.fi/index.phtml?s=16
Ett annat www.svarvars.fi i mellersta Finland (hemsidan på svenska)

Dessutom kan du ju handla lite taxfree samtidigt... :cool:
 
Vi köpte precis från www.saunainter.com , kan säga att det var sjukt snabba, och betalade även tillbaka den justerade valutakursen mellan kr 6 euron.
(Köpte Harvia vedeldat aggregat samt komplett skorstenssystem)

Efter 4 dagar fick jag sms att godset fanns för utkörning, bara ringa speditören (schenker i detta fallet) om lev.dag.

Sjukt snabbt, helt och dessutom en kanonbra kommunikation med dom vid inköpet.
// Kjell;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.