Mikael_L skrev:
Många lager ! :)
Det isolerar bättre :D
 
kamilenski skrev:
Det isolerar bättre :D
Det vet jag inte om det gör men.. lyssnar man på råd från en snickare så blir det så här ^^
 
Mikael_L
Nja, egentligen isolerar det ju inte mer.
Ovanpå slingorna så är det ju bara foam och golvytskiktet, inte mer än någon annanstans.

Men vad menar du med din "fråga", har du redan gjort så där? Isåfall är det väl bara att vara glad och njuta av livet med andra saker än byggprojekt.
Det låter ordentligt och jag kan inte se några direkta fel med det (ur min ringa kunskap om detta). Möjligen överarbetat, men med aningen för liten kunskap om detta så vet jag dock inte.

Fördelen med gips mellan är väl att det blir slätare och förmodligen hjälper det till lite att sprida värmen.

Eller har du inte gjort ditt golv än men fått den rekommendationen och undrar ifall du kan skippa något skikt?
 
Pratar du med mig? :S
Jag meddelade bara för folks intresse hur jag har gjort :S
Inte för att jag tror att det är så stort.. men jag tycker lösningen fungerar. det knarra inte ett någe.. skulle gjort arbetet på slingorna bättre då övergolvet sviktar lite.. men jag kan leva med det..
Jag är ej trådstataren.. utan bara en irriterande person som gillar att folk kommenterar hur jag har gjort :) å säa att det blir bra ^^
 
Mikael_L
Jodå, det var dig jag skrev till ... :)

Jag skrev mest för att jag blev orolig att du kanske ville ha något svar på ditt inlägg, att det egentligen var en fråga.
För det jag skrev som första "svar" var ju inte nåt vettigt. Så jag ville bara fiska ifall du egentligen ville ha några riktiga kommentarer. :)
My bad. :x
 
my bad 2 :)
 
Lägger alltid grålumpapp under klinkerslaminat för att få "rätta" känslan. Under trägolv vill jag ha foam för att få ett mjukt skönt golv att gå på!!
 
  • Gilla
Andreas Berg
  • Laddar…
flymax skrev:
Under trägolv vill jag ha foam för att få ett mjukt skönt golv att gå på!!
Instämmer, minskar dessutom stegljud! I ett rum har jag nålfiltmatta som underlag - perfekt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.