Tycker vår micro nästan bara värmer tallrikarna istället för maten nu för tiden.
den är 2 år gammal o har funkat bra med samma porslin o tallrikar hela tiden men nu för tiden så går de inte hålla i grejerna man har i fast maten inte värmts upp tillräckligt.
ja vet me olika tallrikar o material o så men funka ju innan.

kan micron ändra sig? så den blir sämre?
 
Ja, den kan bli sämre...
 
Zixten skrev:
Ja, den kan bli sämre...
ah ok men inga tips? ingen skruv att skruva våglängd på :D

är ju ändå en dyr husqvarna inbyggnadsmicro, inget ja känner för att byta bara sådär
 
gb79 skrev:
ah ok men inga tips? ingen skruv att skruva våglängd på :D

är ju ändå en dyr husqvarna inbyggnadsmicro, inget ja känner för att byta bara sådär
Inget tips, vet bara att dom kan tappa i effekt, vi hade två likadan på jobbet där den ena var markant sämre.
Tror det berodde en del på att det fanns dom som envisades med att köra metall i den,,,
Har även märkt på den gamla (utbytt för 5 -6 årsen) att det tog längre tid att värma maten mot slutet...
 
Zixten skrev:
Inget tips, vet bara att dom kan tappa i effekt, vi hade två likadan på jobbet där den ena var markant sämre.
Tror det berodde en del på att det fanns dom som envisades med att köra metall i den,,,
Har även märkt på den gamla (utbytt för 5 -6 årsen) att det tog längre tid att värma maten mot slutet...
ah ok kan va så att fel grejer åkt in i micron här med nån gång kanske,

men effekten finns nog där, bara inte inställd på mat, tallriken sprack nästan, syns sprickor i färgen o den knaka när den skulle ut, gick inte hålla, visst var köttet varmt men inte överdrivet, lagom.

får väl börja lägga in maten direkt i micron utan tallrik, blir så jävla söligt me soppa bara :wow:
 
Hur blir det när du kör plasttallrikar?
 
gb79 skrev:
ah ok kan va så att fel grejer åkt in i micron här med nån gång kanske,

men effekten finns nog där, bara inte inställd på mat, tallriken sprack nästan, syns sprickor i färgen o den knaka när den skulle ut, gick inte hålla, visst var köttet varmt men inte överdrivet, lagom.

får väl börja lägga in maten direkt i micron utan tallrik, blir så jävla söligt me soppa bara :wow:

Så vitt jag vet är det vattnet i maten som värms. Kanke hade du en våt tallrik...
 
Det ska visst vara så ett visst porslin tar åt sig mer av microvågsenergin när de blir äldre och därmed blir tallriken het men inte maten.

Prova med annat/nytt porslin.

Sedan så tappar micron effekt med tiden, microvågsröret bränns ut med tiden.

Protte
 
prototypen skrev:
Det ska visst vara så ett visst porslin tar åt sig mer av microvågsenergin när de blir äldre och därmed blir tallriken het men inte maten.
Kanske bara jag som är yrvaken men kan det va så att porslinet drar åt sig vatten vid diskning?
 
B
blir ju microspricker i en tallrik. dom suger åt sig disk vatten och "matfukt" och fett
dessa kan bubbla upp när du mikrar.
 
Nej jag har för mig att det är något med kristallvattnet som det händer något med efter en tid, vi har porslin som har fungerat men nu blir det brännhett efter micring.

Protte
 
AnneFi
min micro är fyra år gammal och har tappat effekten rejält.
Det tar ca 2 minuter att koka vatten i den.
Min mammas micro är från 80 talet och värmer vatten till kokande på 1 minut.
 
Jag tycker också att jag märkt att mikrovågsugnar tacklar av med tiden.
 
ah ja körde iaf lite risgrynsgröt nyss i micron, bytte till en annan tallrik som är ett annat märke och inte vart i disken på länge tror ja, 2 min, gröten knappt lagom, tallrik gick inte hålla i. la även en tallrik uppepå för att inte gröten skulle explodera i micron som den gör ibland men den tallriken blev inte varm, men de var en sån som nästan sprack av värme gången innan så ja vet inte vad de är för skit.
kanske ska va så på den modellen.
 
Köp ny micro.
Det är inte meningen att porslinet ska bli varmt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.