En möbel / panellack med piggment :) Antingen finns det färdig eller så måste den oftas brytas. Då kan man själv välja hur mörk träet ska vara, det vill säga; desto mer lager desto mörkare färg. Men jag tror att träet struktur kommer synas igenom vilket som.

Lycka till!
 
Carolinerullgardin skrev:
En möbel / panellack med piggment :) Antingen finns det färdig eller så måste den oftas brytas. Då kan man själv välja hur mörk träet ska vara, det vill säga; desto mer lager desto mörkare färg. Men jag tror att träet struktur kommer synas igenom vilket som.

Lycka till!
Lysande, ska bli spännande och se hur resultatet blir. Tackar! d^_^b
 
Så här blev resultatet i varje fall, jag körde med Herdin Lackbets (aldrig mer att jag betsar inomhus i bostadsutrymmen kan jag säga, inte ens korsdag + fläktar + skyddsmask med filter hjälpte.... dålig blev jag).

Blev dock ruggigt nöjd med panelen, precis så som jag ville ha den.

p1100924.jpg
 
  • Gilla
Aestivao
  • Laddar…
Grymt snyggt! Visste du inte att lackbetsen finns i vattenburet? :)
 
Carolinerullgardin skrev:
Grymt snyggt! Visste du inte att lackbetsen finns i vattenburet? :)
hehe, jag upplevde inte att det hade gett samma resultat, inte utifrån de prover osv jag tittade på...
Lackbetsen var å det jävligaste jag varit med om hittills.... bensin luktar ju ingenting i jämförelse. :D
 
Lackbetsen är ju väldigt snygg, tränger in väldigt bra i träet men vad jag vet så ska den vattenburna fungera lika bra :) dock mindre bra på hårda träslag...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.