Hej, håller på med att plannera renovering av ett kök och har stött på patrull, skulle behöva veta vart avloppsstammen går, ifall det finns möjlighet att koppla på sig på den vi eventuell flytt av diskho.

Dom som äger huset har bilder på vart vatten och el går i plattan på huset, men avloppet vet dom inte exakt, så frågan är om det finns utrustning att hyra för att lokalisera vart detta går?

Vart får jag isåfall tag på detta i Alingsås, Göteborg eller Borås?
 
Spola varmvatten ett tag, använd värmekamera. Eventuellt så är det annan temp i rören från början så du slipper spola varmvatten.
 
Krilleman
alternativet är ju en sea-nake (avloppskamera) om man känne en kompis kompis kompis som känner någon med utrustning som kan hjälpa till lite billigt?!
 
Jag känner en som jobbar med relining, dom borde kanske ha något användbart...
 
Krilleman
Relining-killar brukar ha kameror för avloppsfotografering, i deras eget intresse, för dom lämnar garanti för deras "installation" via filmade stammar på DVD-skivor, dokumentation är viktig för deras överlevnad!
 
Kabelsökare går också bra. Det har jag använt med mycket gott resultat. Tejpade på en tunn kabel på en 10mm PVC slang som jag stoppade i avloppet, anslöt kabeln till sändarenheten och sen var det bara att pejla in rören :)
 
Mexitegel! Smart, mkt smart. Snor det för kommande problem....... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.