Hej,
Har en kanske inte alltför enkel fråga men, ska bygga ett 1 1/2 plans hus med oinredd övervånging och göra den själv förutom el o vvs, nån som kan ge sig på en gissning om vad det kan kosta i material? Ytan är 63m2. Hade tänkt ett badrum med dusch, 1 stort sovrum med klk, allrum, förråd/klk, samt 2 mindre sovrum.

Ska hur som helst bli riktigt spännande.


Ha det!
 
Tja, skulle gissa på någonstans mellan 250-300 000 sek, kanske...beror på hur "lyxigt" du tänkt ha det. Fast vvs och kakling är med i priset.
 
Webe skrev:
Tja, skulle gissa på någonstans mellan 250-300 000 sek, kanske...beror på hur "lyxigt" du tänkt ha det. Fast vvs och kakling är med i priset.
Om man bygger det själv så får man en väldigt lyxig övervåning för det priset.
Håller just på med våran övervåning och har badrummet kvar, räknar med att inte komma över 150 000 :-.
Har haft hjälp med el och vvs, annars gjort allt själv.
Ytan är 70 kvm, 2 sovrum, allrum, klk, badrum.
 
Webe skrev:
Tja, skulle gissa på någonstans mellan 250-300 000 sek, kanske...beror på hur "lyxigt" du tänkt ha det. Fast vvs och kakling är med i priset.
Ehhh ?? vad får 63kvm att kosta 250-300.000 ? Nja där tror jag nog att du tagit i rejält !
 
Hej och tack för alla inlägg, tyckte nog att 250-300000 lät våldsamt mycket...gott att höra att det finns hopp om att klara sig undan med mycket billigare än så... känner dessutom vvs o el killar så det ska nog lösa sig billigt det med. Kan väl passa på att fråga en sak till då, ovanvåning säger alla att det är onödigt med vattenburen golvvärme(har det i bottenplan), är det värt att ha det upp oxå, eller har man ingen nytta av det, värme stiger ju som bekant uppåt... :) Har fått pris på ca 20000:- + hopkoppling på golvvärme uppe, eller räcker/är det smart att ha elradiatorer i 3 rum uppe?
 
Jag sitter i en "nästan" likadan sits som dig. Vi bygger Trivselhus snart där jag lämna övervåningen på 80kvm oinredd men isolerad med material. Jag har allt material osv men tog bort jobbet. Jag valde golvvärme på övervåningen utan att tveka, standard på övervåningen var elradiatorer, skulle vi ha vattenburna radiotorer skulle vi få lägga till 17.000, och vattenburen golvvärme 22.000, så det var inget att tveka på.

Kör du vattenburen golvvärme så har du ju ett flexibelt system i framtiden + att du slipper allt som heter radiatorer (frugan kommer bli kanonglad hehe)
 
Vi har vattenburen golvvärme på övervåningen, välj det absolut. Klart bekvämare än element.
 
Tja, vi har räknat på ca 250 000 men vi kommer inte inreda öv själva, vilket jag kanske skulle sagt...Jag är lite sån att hellre gissa uppåt än neråt. Så blir man glatt överraskad sen... :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.