Kanske en dum fråga.. men går inte fönstret att öppna?
Zoomar du lika mycket med kameran där kan vi ju få se hur det ser ut på atomnivå ?
 
jodå fönstret går att öppna men det är pivot-hängt och därför inte så lätt att kika ut där...
 
Det handlar bara om vilja :)

Bind ett snöre runt midjan och häng dig ut genom det! ;)
 
swecul skrev:
jodå fönstret går att öppna men det är pivot-hängt och därför inte så lätt att kika ut där...
Och du är rädd att räcka ut handen med kameran? ;)
Höjdskräck?

Man kan vända fönstret som till putsningen!
 
haha, ok då, jag får ge mig på att försöka ta bättre bilder... och kanske putsa fönstret på en gång då.
Hörde av mig till husleverantören idag via mail och bifogade bilderna och frågade vad vi ska göra åt detta då det än så
länge är garanti-tid på huset, tom februari.

Dem sa att det ska undersökas men inte nu för det finns inte tid utan dem ville återkomma när det blivit varmare ute och bättre tillgänglighet. Bara dem inte då hävdar att det är utom garantin...
 
swecul skrev:
haha, ok då, jag får ge mig på att försöka ta bättre bilder... och kanske putsa fönstret på en gång då.
Hörde av mig till husleverantören idag via mail och bifogade bilderna och frågade vad vi ska göra åt detta då det än så
länge är garanti-tid på huset, tom februari.

Dem sa att det ska undersökas men inte nu för det finns inte tid utan dem ville återkomma när det blivit varmare ute och bättre tillgänglighet. Bara dem inte då hävdar att det är utom garantin...
Garantitid gäller från anmälningstillfället.
 
Det blir ju så lagom lätt att se is när det är "lite varmare ute".
Hur tänkte dom då?
 
ja det där låter som en intressant felsökning. Vänta till det töar, ingen is, problemet åtgärdat.

OK att de inte har tid just nu, men varför skulle de ha mer tid just precis när det blivit varmare?
 
timmelstad skrev:
Garantitid gäller från anmälningstillfället.
Se till att göra en anmälan via email eller fax! Där man kan se vad saken gäller och datum! Med foton!!!

Sen kan de åtgärda det om 100 år...
 
jo men det blev ju via mail med bifogade foton, får se hur lång tid det kommer ta och vad dom säger/ kommer behöva göra.. =S
 
Går det att krypa på den del av vinden som är ovan fönstret
 
swecul skrev:
jo men det blev ju via mail med bifogade foton, får se hur lång tid det kommer ta och vad dom säger/ kommer behöva göra.. =S
Vore JAG i din sits skulle jag inte sitta snällt i båten och vänta, utan jaga dom tills dom tröttnar och kommer och tittar på det, MEDAN ISEN ÄR KVAR.

Men det är ju jag det..
 
Be nån kompis med bra systemkamera fota det hela via fönstret så man får bra högupplösta bilder. Dom bilder vi ser här kan ju vara vad som helst om man ska dra det vidare. Vill inte dom komma och dokumentera så får m an göra det själv. Tyvärr.
 
Hur går det swecul, har du kommit fram till vad som var fel?
 
hej, nej vet inte ännu vad som är fel men husföretaget har skriftligen meddelat att dem tar det som ett garantiärende.
Har fotat lite till så jag har bevis på hur det ser ut, sen om dem kommer i maj-juni spelar ingen roll något är fel med läckande varmluft och det ska åtgärdas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.