Hej

Ja det rollas och jag skulle inte sätta det i gammal färg. Att slipa av ytan går fort om man har rätt grejjor.
Fredrik
 
B
har det varit olje brännare i rummet?
 
Japp.Klacken du ser är efter oljetanken.Jag ska försöka mig på att bila bort delar av den.Jag misstänker att den är armerad för att klara ett bombanfall det verkar iaf plattan vara. Han som hjälpte mig med brunnen var nere 50cm och fortfarande var det betong under.....
Fredrik
 
Fredrik Å skrev:
Japp.Klacken du ser är efter oljetanken.Jag ska försöka mig på att bila bort delar av den.Jag misstänker att den är armerad för att klara ett bombanfall det verkar iaf plattan vara. Han som hjälpte mig med brunnen var nere 50cm och fortfarande var det betong under.....
Fredrik
Inte alls avundsjuk när jag hör bilning och armering. Bilade bort 1 kvm 16 cm betongplatta med dubbla armeringsstänger.... Trodde jag skulle avliva att släpa upp allt det för trappan.
Bilningen gick lätt med hyrd Dewalt jättemaskin men att släpa upp skiten var inget skoj!
 
B
kläderna kan faktisk börja lukta olja
 
det är samma med det här pannrummet, men vi behåller klacken och ställer tvättmakinen på den och lägger mosaik på den :) tror det kan bli riktigt bra :)
 
Fredrik Å skrev:
Hej

Ja det rollas och jag skulle inte sätta det i gammal färg. Att slipa av ytan går fort om man har rätt grejjor.
Fredrik

okej räcker det med att ta bort färgen runt brunnen och utmed väggarna eftersom att det är där tätskiktet ska vara?
 
Hej
Det går säkert men jag skulle ivilket fall som helst ta bort all färg.
Fukten som kommer från plattan ska kunna leta sig ut via klinkerfogarna och det funkar inte om det råkar vara tät färg med resultat att klinkersen lossnar.
Fredrik
 
okej då slipar jag bort all färg :)
 
B
blir roligt när tätskiktet släpper från plattan
 
ska ju inte ha tätskikt på hela plattan, bara runt brunnen och och vinkeln mellan golv och vägg
 
Vilket det inte gör eftersom det släpper ut ånga. Dessutom sätter man det bara runt brunnen och där det kan tänkas rinna vatten...
Fredrik
 
okej då har jag det bara runt brunnen :)
 
B
jaja man är väl lite spektiskt när man inte använt det matriallet.
 
B
ojoj två komponent tätskikt?? har börjat läsa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.