Letar LED-Downlight till smygen vid garageporten, liggande 45x95 med salning 22 mm. Någon som har tips på en spot med vettigt ljus och små dimensioner uppåt i trät?
 
letar också efter ledlampor att sätta över garageporten. Den som du tipsar om fredrik är ju klart intressant. Men finns det något ytterligare säkerhetsavstånd den måste ha inåt eller räcker det att försänka den 12 mm. Ip klass ser jag inget om heller men det står ju att den kan sitta i badrum.
Har du köpt varmvit E-nr 7471270.???
 
Jag valde kallvit, polaren har samma modell men varmvit, han köpte sina först och tyckte de lyste lite grönaktigt om man minns rätt.
Jag har salningen spikad rakt på en 45x145. Borrade hål (67mm) rakt igenom salningen, det blir ju då en luftspalt där bakom på ca 10mm, men det är inget krav från tillverkaren.
 
Oki..det där med vilken färg på ljuset det blir verkar vara lite olika. Grönaktigt är jaginte sugen på direkt.
Måste man ha en driver för att driva dom med eller?
 
Jag har köpt 3 st små 1W i aluminium med separat trafo på ebay, ska monteras i smygen på garageporten.

http://www.ebay.com/itm/190566932583?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Har plockat ur själva lampdelen, den justerbara monteringsramen använder jag inte.
Då blir de ca 32 mm i diameter och 20 mm djupa.

Använder inte trafon som följde med, den verkar en smula kalle anka.
Har skaffat en annan trafo avsedd för 3 st 1W LED.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.