Nu är bygget klart, slutbesiktning gjort och flyttkartongerna flyttade. :)

Fortfarande är det några saker som inte är åtgärdade efter slutbesiktningen, men snart så kan vi kalla det för färdigt.

Efter alla diskussioner här på sidan tycker jag Eksjöhus skött sig klanderfritt. Kan bara rekomendera dem! Vad som avgör är hantverkarna som bygger huset. Här gäller det att noga, verkligen noga, kolla upp referenser.

Just nu störs jag mest av att Telia klantar till det och att grannen inte godkänner mitt bygglov för garaget. Titta in på min hemsida för att se hur det gått med bygget.

Kaj
 
Jättefint!! :-D Grattis, vad skönt att äntligen få flytta in, men det gick snabbt ändå med tanke på att ni köpte tomten i maj.
 
Stort grattis! detta är verkligen ett toppenfint hus.
Vi går och drömmer om att bygga ett liknande.
Får man fråga vad slutsumman blir?
 
Jösses va kul för er! Grattis!!
 
trolltyg skrev:
Jättefint!! :-D Grattis, vad skönt att äntligen få flytta in, men det gick snabbt ändå med tanke på att ni köpte tomten i maj.
Det var maj 2005 som vi köpte tomten. Det betyder 16 månader. Det tror jag inte är snabbt. Men i gengäld tog vi det ordentligt lugnt i början. Vi fattade beslut om husleverantör först i oktober 2005. En del säger att bygga hus tar en graviditet...

Kaj
 
olav skrev:
Stort grattis! detta är verkligen ett toppenfint hus.
Vi går och drömmer om att bygga ett liknande.
Får man fråga vad slutsumman blir?
Dryga 5, inklusive allt.

Kaj
 
Haha du har rätt... jag lever fortfarande i 2005 verkar det som, tänk vad jobbigt jag har nu när klockan ska ändras ;)
 
Jättefint hus!

Jag är nybörjare här på forumet och är inte riktigt insatt i hur mycket det kostar att bygga hus. Men jag tycker 5 miljoner låter väldigt mycket?? Har ni extra många och/eller dyra tillval eller var tomten dyr?
 
FannySofia skrev:
Jättefint hus!

Jag är nybörjare här på forumet och är inte riktigt insatt i hur mycket det kostar att bygga hus. Men jag tycker 5 miljoner låter väldigt mycket?? Har ni extra många och/eller dyra tillval eller var tomten dyr?
Jo visst låter det dyrt. Det blir ca 27 000 kr per kvadratmeter.

Tomten ca 2, huset ca 3.

Visst gjorde vi flera tillval. El och larm gick på 200 000 extra. Kök, bad, kakel&klinkers etc. Allt drar iväg.
Kaj
 
Kajen skrev:
Det var maj 2005 som vi köpte tomten. Det betyder 16 månader. Det tror jag inte är snabbt. Men i gengäld tog vi det ordentligt lugnt i början. Vi fattade beslut om husleverantör först i oktober 2005. En del säger att bygga hus tar en graviditet...

Kaj
Du har rätt, jag brukar säga att när vi byggde vårt hus var det som att vänta barn, man vet inte vad det blir förrän det är färdigt och om det blir så bra som man hoppades.

Det huset har vi sålt och nu väntar nya tider. För mig väntar en stor tillbyggnad, det blir ett Vittjärvshus.
 
Jättegrattis! ::) var inne o läste dagboken, man blir ju lite orolig. Verkar vara en del som kan gå snett eller snarare oväntade kostnader. Ska förhoppningsvis snart själv bygga, när grannen inser att han har "fel".

Kram :)
 
Det måste kännas helt underbart....jag längtar så mycket tills det är vår tid, fast vi har ju en bit kvar ::)

Lägg gärna upp fler bilderpå hemsidan på alla rum nu när det är klart. Det är så kul att se.
Lägg upp massor med bilder :D

GRATTIS!!
 
jessicaodanne skrev:
Det måste kännas helt underbart....jag längtar så mycket tills det är vår tid, fast vi har ju en bit kvar ::)

Lägg gärna upp fler bilderpå hemsidan på alla rum nu när det är klart. Det är så kul att se.
Lägg upp massor med bilder  :D

GRATTIS!!
Nu har jag lagt upp några bilder till. Ska snart lägga upp flera bilder som jag tog timman före slutbesiktning. Informerar då jag gör det.

Tack för de positiva hejropen

Kaj
 
Superduperfint. Bara att gratulera. Hoppas att ni ska trivas i ert fina mycket smakfulla hus. Ni måste vaa stolta.

Camanda
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.