Jag har idag en trappa ner till källaren i hallen. Vi är behov av en garderobslösning i hallen men det finns inte mycket utrymme över än just ytan över trapphålet.

Jag har sökt runt och letat lösningar som andra har gjort, men gått bet på det.

Många garderober under trapp finns det, men ovan verkar lysa med sin frånvaro.

Har någon av er en liknande lösning eller kan tipsa om inspiration någonstans?

 
Jag kan inte vara den enda som vill ha en garderob ovan en trappa?
 
Även jag är intresserad av en smart lösning, har en hall liknande den på skissen (typisk 40-50-tal egnahems-villa). Har sett lite olika varianter i området där man tagit ca 50-60cm från yttervägg och in och trappens hela bredd och gjort garderob eller liknande förvaring av, dock har "golvet" i förvaringen behövt vara högre upp än hallgolvet, då man annars slår i huvudet när man går ner för trappen. Sett från trappen har det då normalt blivit en "snedfasning" av förvaringens underdel, i samma vinkel som trappen, så att säga.

Jag tror att just den lösningen är den enklaste, och djupet från yttervägg och in kan anpassas som man vill så länge man fortfarande har fri huvudhöjd när man går ned för trappen.

Hoppas du förstod, har inget bra att rita i till hands just nu.
 
Jo det är den lösningen vi har kommit fram till, men som med allt annat är man nyfiken på om det går att få till det där lilla extra ;)

Jag har börjat sätta upp listverk för att testa olika mått och stilar.....
 
Hej, hur gjorde ni sen? Jag ska börja med samma projekt, fick nu se att ni skrivit om det för några år sedan, hoppades på bilder med resultat för att se om någon annan tänk samma som jag ;)
 
  • Gilla
egge
  • Laddar…
J Jf84 skrev:
Hej, hur gjorde ni sen? Jag ska börja med samma projekt, fick nu se att ni skrivit om det för några år sedan, hoppades på bilder med resultat för att se om någon annan tänk samma som jag ;)
Själv har jag inte ens börjat ännu :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.