Sköter säljaren detta innan flytt?
Det känns som det ska ingå i trädgårdsstädning eller?

/S
 
Varför?
ska du börja om med tom kompost?
Komposten ska ses som en jordproducerande tillgång och inte ett sopupplag.
Tömma komposten är ju nästan som att stjäla planteringsjord från dig.
 
Föregående ägare har tömt uppsamlare och massa andra grenar i denna. Inget jag vill ha helt enkelt.
Hur gör man? Kan man kräva att den tas bort?

/S
 
kan man säkert kräva eller så tömmer du den bara och börja om på nytt igen.
så hade jag gjort.
 
Dom lämnade väl ingen snö på marken? ;)
 
Jag skulle inte tömma den om jag flyttade.
 
Tja...en kompost betraktas ju som en naturlig del av trädgården och trädgårdsskötseln så att kräva att den avlägsnas är nog inte möjligt.
 
Man behöver väl inte räfsa bort löven på gården heller när man flyttar, också en naturlig del av trädgården.
 
Var det det enda bekymret med huset så tycker inte jag att det var mycket att bry sig om.
 
AnneFi
är i inte grejen med en trädgårdskompost att där ska ligga grenar och sånt i den?
 
Jag hade nog tömt komposten själv och lagt energin på annat.
 
Man har nog som köpare inte rätt att kräva att en kompost ska vara skött enligt konstens alla regler när man köper ett hus och det ingår nog i undersökningsplikten att kolla innan man köper hur det ser ut. Trädgård och liknande är nog väldigt individberoende hur det sköts så att klaga på att komposten inte är OK eller att trädgården är misskött är nog inget att lägga energi på utan det borde framgått vid visningen. Det är knappast något att varken lägga energi på eller gå vidare med utan enklast är väl att plocka bort det som inte hör hemma i komposten och sen glömma saken.;)
 
Härligt och höra att komposten är det största problemet vid ditt husköp. ***Grattis***
 
Göran.W
Tummen_mitt i handen skrev:
Härligt och höra att komposten är det största problemet vid ditt husköp. ***Grattis***
d^_^b
 
Självklart ska det vara grenar i komposten när man har i gräsklipp (från uppsamlaren), annars blir det bara en illaluktande sörja. Grenarna gör att det blir luft i komposten (och fibrer) så att gräset etc torkar. Mycket bra gjort med andra ord.

Så i stället för att klaga kanske du ska be om skötselråd för komposten eftersom den har sköts bra ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.