Haha Ja, det låter som glada dagar.. kanske att man skulle ta och sadla om från elektriker till "bajstekniker" ;)

//Patrik
 
Redigerat:
sagan1 skrev:
Inte jobbrelaterat men roligt ändå:min far tål inte skit,vi hade kemtoa i stugan förr, farsan spydde varje gång han tömde den,en gång klarade han konstigt nog tömningen utan att kräkas men konstaterade att det satt skit på insidan av kärlet och lindade dasspapper runt handen och skrapade bort skiten,papperet gick sönder,farsan tittade förskräckt på fingertopparna som var bruna och spydde omedelbart.En hundvalp sket på ryamattan,farsan,som var full, trampade i skiten så att det trängde upp mellan tårna,hoppade på ett ben till badrummet men spydde på halva vägen,det var naturligtvis morsan som fick rengöra både gubbe och golv.Ett roligt upptåg från min sida var att ta hundskit på en papptallrik och jaga honom,han har ALDRIG bytt blöjor på barnbarnen,,,
Hahahha håller på att dö här.... :D:D:D
 
Rätt märkligt, det finns tydligen ett "manligt" sätt att bli nersmord med mänsklig avföring. Man kan ju rikta en tanke till alla kvinnor (är de flesta i alla fall) inom vård och omsorg som där varje dag blir besudlade alla tänkbara mänskliga restprodukter. Och oftast för en betydligt lägre lön än en rörmokare.
 
  • Gilla
arkTecko
  • Laddar…
andersmc skrev:
Rätt märkligt, det finns tydligen ett "manligt" sätt att bli nersmord med mänsklig avföring. Man kan ju rikta en tanke till alla kvinnor (är de flesta i alla fall) inom vård och omsorg som där varje dag blir besudlade alla tänkbara mänskliga restprodukter. Och oftast för en betydligt lägre lön än en rörmokare.
Och som ofta blir tafsade på och tilltalade snuskigt samtidigt...

//Patrik
 
Jag jobbade som vaktmästare ett par somrar i min ungdom, först på ett ålderdomshem och sedan på ett sjukhus. I arbetsuppgifterna ingick att hantera både läckande soppåsar, smutstvätt och lik. Att bära sopor och känna blöjorna börja läcka ner på ryggen var bara marginellt trevligare än att stå i hissen ner till stora kylen kl. 3 på natten när sista luften går ur en nyss avliden.

Fasr knepet att spraya tallbarrsdoft på en pappershandduk framför näsan kom väl till pass några år senare. Jag och en kollega jobbade kväll på telefonsupport när jag upptäckte att en av våra servrar gått ner. Vi satt i ombyggda lägenheter och servrarna stod i ett fd kök. I kökets kyl hade den överblivna julmaten hamnat. När jag kom in i köket noterade jag blött på golvet framför kylen och en vidrig stank. Kylen hade gått sönder och matens förfall accelererat. Vi såg inte ens skillnad på lax och köttbullar längre. Det här var nämligen en varm kväll i maj...
 
Småbarnsföräldrar blir rätt härdade. Om man säger så. Begreppet "överallt" kan få en ny och oväntad innebörd...
Värst var nog när minstingen avfyrat bägge kanonerna så det visade sig ha pressats upp över ryggen på honom en varm sommardag, vilket jag upptäckte först när jag skulle lyfta honom ur sulkyn och sätta honom i bilen - i ett parkeringsgarage utan tillgång till vatten, papper eller soppåsar. Eller när störstingen låg avklädd på skötbordet och brassade av en sådan salva att det spruttade över huvudet på mig - jag hade en nanosekund innan böjt mig ner för att plocka upp något - och for in i nästa rum. Det tog en styv timme att städa upp.
 
Glömmer nog aldrig sommaren när jag jobbade på Rang-Sells och körde både sopor och latrintunnor. Antingen så vande man sig vid lukten eller så gjorde men aldrig det...
Latrintunnor som stått nästan en vecka i 30 gradig värme luktar mycket och inte gott, men
stank och snuskrekordet togs i rekordvarma augusti: Jag och en kollega skulle tömma ett soprum med dubbla karuseller i ett 8-våningshus. När jag öppnar dörren till soprummet så formligen strömmar det ut en tjock svärm av flugor som täckte dörröppningen. Hade munnen full av flugor innan jag ens hann tänka tanken på att stänga den. Vände tvärt och slog igen dörren spottandes flugor och harklande för att rensa munnen. Kollegan hade klarat sig bättre och lyckats ducka och fick bara "ett par" flugor i munnen. Efter att först sköljt mun och tvättat av ansiktet så gick vi ner igen. Öppnade dörren lite på glänt och stod bakom - en mindre ström av flugor vrålade ut mot ljuset i andra änden av källaren. När det verkade vara slut på flugor gick vi in och såg orsaken till flugorna - 3 stycken kalvkadaver som slängts ner i sopnedkasten och MÄNGDER med blod. Vi konstaterade att det var minst 5 cm blod över hela soprumsgolvet och stängde sedan dörren, gick upp till gårdsplanen och spydde tills det gjorde ont. Kontaktade sedan fastighetsbolaget vars vaktmästare gick för att titta, kom upp och spydde precis som vi gjort och ringde sedan
en saneringsfirma. Kan nämna att sanering och renovering tog drygt 3 veckor att genomföra, men liklukten hängde kvar i flera månader efteråt. Själv åt jag inte kött på länge efter incidenten....
 
NetNut skrev:
Glömmer nog aldrig sommaren när jag jobbade på Rang-Sells och körde både sopor och latrintunnor. Antingen så vande man sig vid lukten eller så gjorde men aldrig det...
Latrintunnor som stått nästan en vecka i 30 gradig värme luktar mycket och inte gott, men
stank och snuskrekordet togs i rekordvarma augusti: Jag och en kollega skulle tömma ett soprum med dubbla karuseller i ett 8-våningshus. När jag öppnar dörren till soprummet så formligen strömmar det ut en tjock svärm av flugor som täckte dörröppningen. Hade munnen full av flugor innan jag ens hann tänka tanken på att stänga den. Vände tvärt och slog igen dörren spottandes flugor och harklande för att rensa munnen. Kollegan hade klarat sig bättre och lyckats ducka och fick bara "ett par" flugor i munnen. Efter att först sköljt mun och tvättat av ansiktet så gick vi ner igen. Öppnade dörren lite på glänt och stod bakom - en mindre ström av flugor vrålade ut mot ljuset i andra änden av källaren. När det verkade vara slut på flugor gick vi in och såg orsaken till flugorna - 3 stycken kalvkadaver som slängts ner i sopnedkasten och MÄNGDER med blod. Vi konstaterade att det var minst 5 cm blod över hela soprumsgolvet och stängde sedan dörren, gick upp till gårdsplanen och spydde tills det gjorde ont. Kontaktade sedan fastighetsbolaget vars vaktmästare gick för att titta, kom upp och spydde precis som vi gjort och ringde sedan
en saneringsfirma. Kan nämna att sanering och renovering tog drygt 3 veckor att genomföra, men liklukten hängde kvar i flera månader efteråt. Själv åt jag inte kött på länge efter incidenten....
Eh, vem sjutton slänger ner tre stycken kalvkadaver i sopnedkastet?? :x

//Patrik
 
Detta var på Rosengårdsområdet i Malmö...
 
NetNut skrev:
Detta var på Rosengårdsområdet i Malmö...
Aha, det förklarar allt. ;):rolleyes:

//P
 
  • Gilla
Pierre1981 och 1 till
  • Laddar…
Tyresö
"NetNut"


Hahaha, så du menar att det inte var fru Svensson eller fru Karlsson, som bedrivit lite hemslakt i köket?
 
Har nog tyvär fått i mig en del piss + skit oralt i mitt arbete. Arbetat fram tills just nu faktiskt med drift av kommunala VA anläggningar, och det har hänt lite titt som tätt att man provkört pumpar och liknande då det inte varit riktigt tätt och man fått en härlig stril i ansiktet. Även rent slam som bara sprutar på rakt i ansiktet.

Mest nervös blev jag en gång då jag skulle hantera det "rens" som samlas upp som oftast som första steg i ett kommunalt reningsverk avskiljs mekaniskt. Det är där alla(oftast) bindor, tops, leksaksbilar, sköldpaddor mer mera stannar kvar. Är det ett verk med lite ordning och reda så samlas det som fastnar i det mekaniska steget oftast upp en plastsäck som redan är nersänkt i plasttunna. Man behöver oftast bara kapa av säcken och försluta med hjälp av buntband eller liknande.

Denna gång, som så ofta händer så har folk spolat ner sådant som man fan inte ska spola ner...vilket fått rensavskiljningen att inte fungera - jag blir tvungen att ta tag i den stora "säcken" för att förflytta den och känner ett kraftig stick i min tumme trots handskar.
Det blöder genom handsken och jag tar bort handsken och har ett rätt ordentligt hål i min tumme, och inte en jävla aning om vad som penetrerat min tumme i den säck som samlar avlopp från ett stort antal människor. Förmodligen en kanyl.
Svettades rätt ordentligt och va allmänt risig ett tag efter, samtidigt som oron för en blodsjukdom givetvis va jäkligt hög....usch. Va ju inte direkt fetinglön heller, så dog man så va det ju för ingenting... :)

Lever idag iallafall, så någon allvarlig blodsjukdom kan man väl utesluta...gjordes ju en del tester också. Men tänk gärna till när ni slänger ner skit som inte har där att göra, det kan bli tråkiga problem för andra. Just vatten o avlopp har folk en tendens att tro att det bara "finns o fungerar"....tills det inte gör det. (gäller väl EL egentligen också)

Sen va jag ju puckad som inte hade på mig ordentliga handskar, men ni vet ju hur det: "jag ska bara....".
 
NetNut skrev:
Detta var på Rosengårdsområdet i Malmö...
Därför flyr folk Malmö!

Värsta skitjobbet enl mig är att vara en politikers sekreterare. Fy. Brun tunga...
 
Tyresö
kamilenski skrev:
Därför flyr folk Malmö!

Värsta skitjobbet enl mig är att vara en politikers sekreterare. Fy. Brun tunga...

Eller lobbyist i EU-parlamentet.....ännu brunare och längre tunga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.