Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Tyresö
Bricco skrev:
Är högvakten på kisspaus?

Hahaha, hur menar du? Har inte du grindstolpar som är 55 x 55 cm och 2 m höga?
 
Tyresö skrev:
Hahaha, hur menar du? Har inte du grindstolpar som är 55 x 55 cm och 2 m höga?
Aha de har satt sig inne i stolpen för det är kallt. Kör du LLVP i dom eller?
 
Brevlådans tillgänglighet (för postbil)d^_^b

Hade nog satt sopkärlet vid andra stolpen - så rent som möjligt vid lådan är mottot.

Kjell G

(all snö framför brevlådan är för mycket snö)
 
Tyresö
Kjell_G skrev:
Brevlådans tillgänglighet (för postbil)d^_^b

Hade nog satt sopkärlet vid andra stolpen - så rent som möjligt vid lådan är mottot.

Kjell G

(all snö framför brevlådan är för mycket snö)

Det ser kanske ut på bilden att soptunnan är i riskzonen för brevlådan, men det finns ingen risk att den står ivägen - soptunnan står några dm bakom brevlådan in mot gärdsgården.

Jag är alltid noggrann med att skotta (köra snöslunga) fram en perfekt anfallsvinkel åt brevbäraren - han klev till och med ut förra året och kom fram och berömde mej, samtidigt som han hade ett antal otrevliga kommentarer om några grannars snöskottning framför sina brevlådor här i området.
 
Redigerat:
Hoppas snön smälter snart ...

p.s. hur många (lik) får plats under 11 ton?

:wow:
 
Redigerat:
Yes!
Funderar på att ge mina bästa ett diplom som årets snöskottare, det borde du också ha :)

Men om lådan är inbäddad i en snövall så har jag snott en grilltång som förlänger min arm med 20cm - det gör susen. :D

Kjell G
 
Apropå snösmältning :O

Kom just in efter takras här, regnar tydligen o någon plusgrad. Inom en timma gick nästan hela taket av. Har skärmtak över entren men det bromsar ju bara lite. Bland nedfallet låg ett isblock ca 50x50cm - inget vidare att få i skallen :O

Inser nu att jag utsätter familj o besökare för otroligt stor fara iom att jag inte har snörasskydd. Skärmtaket är visserligen ett rejält tak som tål lika mycket som övriga taket men iaf.

Det blir sommarens projekt att i efterhand montera dit ett sådant skydd.

Som sagt, all snö är för mycket snö :(

Kjell G
 
Jag tror Tyresö har tittat för mycket på mjölkpallen.
Appropå posten så fick vi knuffa upp honom på vägen för några veckor sen. Det var lite för bra plogat vid en postlåda ;)
 
mats_o skrev:
Jag tror Tyresö har tittat för mycket på mjölkpallen.
Appropå posten så fick vi knuffa upp honom på vägen för några veckor sen. Det var lite för bra plogat vid en postlåda ;)
:O Kan det bli för bra?

Inte snällt att ställa lådan på fel sida diket:D

Kjell G
 
mats_o skrev:
Jag tror Tyresö har tittat för mycket på mjölkpallen.
Appropå posten så fick vi knuffa upp honom på vägen för några veckor sen. Det var lite för bra plogat vid en postlåda ;)
Ja! Vad du är smart! Att jag inte fatta det själv.
Tyresö ska sluta med att pumpa betong. Han ska ha kossor o sälja mjölk. Därför behöver han pallar!
;)
 
Vi vill ha, vi vill ha, vi vill ha ....

Foton!
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Tyresö
"kamilenski"

Jag har tyvärr inga foton på betongkonstruktionerna, och just nu är det för mycket snö, för att det ska bli en rättvis bedömning på konstruktionerna. Jag är riktigt stolt över den platsgjutna betongtrappan, med armerade trappnosar och sidonosar. Men just nu ligger mestadels av trappan under snö. Stödmurarna till carportsplattan är toppfyllda med snö. Den brädrivna betongrampen uppför berget är helt under snön.

Det är bättre och mer rättvist gentemot förståelsen för formsättningen att jag lägger in bilder när snön är borta.
 
Du kan visa ngt från huset.
Snälla?

Eller har du snö i huset?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.