Hej min hantverkare säger att han måste knacka ner mexitglet påvårt hus innan han läger på ny puts på hela huset. Hustet är byggt 80 och fasaden är i gottskick inte mycket sprickor mm. Nu undrar jag om detta är ett måste eller om man inte kan putsa direkt på, det blir ju en rätt stor merkostnad....... Tack för hjälp, Malin
 
Mja, ingen vet hur teglet sitter fast...men vill man undvika kostnader så är väl det enklaste att låta teglet vara?:rolleyes:
 
Jag vet ett likande jobb som min kompis byggföretag utförde förra året tror jag.
Då handlade det om en tegelkåk som hade slammålats ifs. De putsade först upp hela fasaden med nåt som kallades klisterbruk så att man fick en jämn yta och sedan rollades en tunn puts över ytan. Blev riktigt snyggt!! Grannen bredvid hade ett identiskt hus så man såg verkligen effekten före/efter. Grannens hus såg riktigt risigt ut samtidigt som det putsade huset såg ut som om det var helt nyproducerat. Kan nog få tag i lite bilder och mer info om du är intresserad.
 
Om det är byggt 80 så finns det väl inget under mexin att putsa på ? Eller skall ni isolera och putsa ? Detta ger ju ett mervärde.
 
Varför putsa ett tegelhus? Räcker det inte med att måla om man vill snygga till det?
 
B
man kanske vill ha annan yta.
byggaren kanske riva och sätta stenull sedan?? eller cellplast
 
Hej min byggare säger att för att undvika fukt skador så är det bästa att knacka ner teglet, vad tror ni om det?
 
B
vad ska lägga putsen på?
det går at putsa på mexitegel, men när byggaren ej kan lita på bakom varande konstruktion. så måste göra annat.
är byggaren seriös, så vill den att du ska få det bästa och det håller.
nu med alla bloggande och forum måste göra det bästa åt kund. om man ska hålla i längden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.