Hej på er alla
Vi är på gång att bygga nytt. Mieles produkter tilltalar oss de är stilrena samt verkar ha kvalite. Däremot så är inte priset tilltalande, visst får man betala för kvalite men någonstans finns det en gräns, framförallt när man ska köpa vitvaror till ett helt kök samt tvättstuga. I går var vi ute på pricerunner i Tyskland och där kunde man spara tusenlappar mot att köpa samma vara i Sverige. Finns det någon som köpt Miele i Tyskland via en internethandlare eller åkt dit och handlat eller udersökt saken men avstått. Dela gärna med er av era erfarenheter.

Mvh
Ondina
 
Är inte Miele samma aparater som Elektrolux?
 
Miele är bra grejer, men dyra som du säger. Nej, det är inte samma produkter som Electrolux. Kanske vissa komponenter, men definitivt inte skalen.
Det här med garantier tror jag inte man behöver oroa sig för. Har haft sådana diskussioner om inköp av andra hemelektronikprylar (bio-projektorer osv). Har fått förklarat för mig att det bara är att kontakta tillverkaren i Sverige om det skulle uppstå problem. Antar att det gäller samma för vitvaror. Men rätta mig om jag har fel.
 
Miele och E-lux är INTE samma grejor
 
Ja, "tillverkaren" var ett taskigt ordval. Generalagenten kanske passar bättre. Det jag vet är att bio-projektorer av exempelvis Panasonic inköpt utomlands (inom EU) är bara att reklamera hos Panasonics närmsta kontor i Sverige om det skulle uppstå problem. Att gå in till SIBA med en kyl som gått sönder som man köpt i Polen kan man glöma naturligtvis...
Som sagt, jag vet att detta gäller för bio-projektorer, men vitvaror kanske är en annan sak.

EDIT: Jag har en nyinköpt köksfläkt från Miele. Kan titta igenom manual och garantipapper och luska lite.
 
Ingen som vet vilka regler som gäller i EU när det gäller garanti? Läste något om att de hade nån regel för hur lång garanti och reklamationsrätt det skulle vara på vitvaror i EU..

Tänkte oxå hur det är med vitvarumäklarna, hemma osv,
man jämför ju ofta priserna på prylarna, men tänker inte på att den ena affären kanske har 1 års garanti och den andra 2 års... De brukar erbjuda försäkringar.. Man kanske kan försäkra sina polska vitvaror på samma sätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.