Hej

Skottade altantaket i helgen och lite oförsiktig som jag var blev det ett hål i plasten. Nu till frågan, finns det något sätt att täta detta (plaststump plus silikon) eller något annat.

Eller är det bara att göra om den skivan (tur att det var en ändbit)
 
Hej råkat ut för samma sak, två hål på två olika ställen.
Hur är det lättast att laga?
 
Hej

Nu var det ett tag sedan men jag hade lite tur. En granne hade lite småbitar över, formade en större bit än skadan, sedan "limmade" jag dit den med silikon. Obs, silikon runt hela skadan runt hela skadan.

Inte särskilt vackert + att jag har rökat tak och han hade opak men inga läckor hittils

Byter tak nästa sommar och skaffar något snällt for taket att skotta med
 
Okej, då ska jag göra det till våren. Köpa lite "plast tak" sedan ta en större bit än hålet. Och runt hålet ska jag lägga silikon och klämma dit biten =)
Tack
 
Vilkens sorts silikon ska jag använda?
 
Ingen?
 
Vi lagade våra tillfälligt med silvertejp. När plasttaket är såpass gammalt att det spricker sönder av snöskyfflen istället för att fjädra börjar det bli dags att byta ut dem. Det kostar ju inte många kronor, tror vi köpte 5 "flak" a 200:- på Byggmax när vi gjorde vårt. Ska byta det i sommar.
 
Fäster någon sorts silicon på plasttaket? det kanske sitter pga repor och ojämnheter men siliconet ligger nog bara på ytan.

Prova att riva loss biten.

Protte
 
Anna_H skrev:
Vi lagade våra tillfälligt med silvertejp. När plasttaket är såpass gammalt att det spricker sönder av snöskyfflen istället för att fjädra börjar det bli dags att byta ut dem. Det kostar ju inte många kronor, tror vi köpte 5 "flak" a 200:- på Byggmax när vi gjorde vårt. Ska byta det i sommar.
Haha den fjädrade nog, tog i för hårt :p
 
Aha, ja vårat går i småsmulor bara man tittar lite för hårt utan glasögon ;-)
 
Anna_H skrev:
Aha, ja vårat går i småsmulor bara man tittar lite för hårt utan glasögon ;-)
haha ja det är inte så lyckat, nu är snön borta så nu ska jag strax upp på taket. Vilken slags silikon bör man använda? :p
 
Hej

Använd ett för utebruk, funkade på mitt. Det kommer att fästa på plasten, tar någon dag bara ...
 
Okej tack ska inköpas då =)
 
Anna_H skrev:
Vi lagade våra tillfälligt med silvertejp. När plasttaket är såpass gammalt att det spricker sönder av snöskyfflen istället för att fjädra börjar det bli dags att byta ut dem. Det kostar ju inte många kronor, tror vi köpte 5 "flak" a 200:- på Byggmax när vi gjorde vårt. Ska byta det i sommar.
Tyvärr spricker taken rätt lätt när det är kallt ute, fråga vår katt, han hoppade ner på taket från ca 80cm höjd och föll rakt igenom för ett par vintrar sedan, och då var taket 4 månader gammalt :(

Nu är det 2 år och spricker så fort man tittar på det när det är under 10 minus ute :(
 
Vårt helt nylagda, tålde inte en snöklump på ett par kg som ramlade ner från takfoten, en våning ovanför. Den brakade rakt igenom, dessutom på en skarv så nu får jag byta två skivor... Det var plusgrader ute och taket bara 3-4 månader. Surt, inte så mkt för kostnaden, utan mer att jag är höjdrädd och det var jäkligt jobbigt att skruva dit skiten första gången, blir nog inte bättre nu andra....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.