Är på jakt efter eluttag till köket som ska sitta under ovanskåpen. Då vi inte har någon ljusrampslist så vill vi ha några hyffsat diskreta men ändå snygga uttag.

Undrar om någon känner till om det finns uttag i samma design som bifogad bild eller har några andra bra tips.
 
  • lampa.jpg
Milkshaken
ja liknande finns fast jag kommer inte ihåg namnet på dem..... Dom sitter liksom fästa i skåpet, inte i väggen och går ned i vinkel mot väggen inte riktigt 45 gr tror jag men väl 22,5gr,s vinkel......
jag såg några som hade såna under ett Kvikk-skåp och det blev riktigt fint och även då utan ljusramplist...

har begärt bild från den som har det, få se om dom skickar över det..:)
 
Redigerat:
Finns ju hörnboxar men de är ju inga "designgrejer", mer formgivna för funktion.
P68941.jpg
 
Milkshaken
Kan visa hur vi gjorde när vi renoverade köket under hösten 2010.
Kan tillägga att vi inte har några överskåp längre.
Diskret och lättillgängligt.
 
  • Eluttag 1.jpg
  • Eluttag 2.jpg
Caspár skrev:
Kan visa hur vi gjorde när vi renoverade köket under hösten 2010.
Kan tillägga att vi inte har några överskåp längre.
Diskret och lättillgängligt.
Den där lösningen är grym faktiskt. Pris och namn på produkten? Känns den kvalitativ? Tänker på att den får utsättas för ganska mycket brytkrafter i sidled när den är uppe.
 
Bricco skrev:
Den där lösningen är grym faktiskt. Pris och namn på produkten? Känns den kvalitativ? Tänker på att den får utsättas för ganska mycket brytkrafter i sidled när den är uppe.
TEHALIT heter den, tror vi gav ca 1200 kr för den via vår elektriker.
När man kopplar in något i den kan man trycka ner den helt om man vill, om det inte är stora adaptrar eller liknande, så det där med brytkrafter från sidorna är inget jag kan svara på.
Kvalitén är väldigt bra.
 
Caspár skrev:
TEHALIT heter den, tror vi gav ca 1200 kr för den via vår elektriker.
När man kopplar in något i den kan man trycka ner den helt om man vill, om det inte är stora adaptrar eller liknande, så det där med brytkrafter från sidorna är inget jag kan svara på.
Kvalitén är väldigt bra.
Tänkte på när den är uppe ur sitt hål och man ska sätta i kontakten. Men den kanske är rejäl. Du menar du kan sätta i en kontakt och trycka ner den i sitt hål igen med sladden kvar? Lysande i så fall :)
 
Caspár skrev:
Kan visa hur vi gjorde när vi renoverade köket under hösten 2010.
Kan tillägga att vi inte har några överskåp längre.
Diskret och lättillgängligt.

Tänk bara på att möjligheten med pop-up försvinner om man enbart vill ha lådor i köket.
Det krävs ju ett vanligt skåp så att den får plats nedåt.
 
Dustinhome har dom där pop up, dom har också en som man vickar upp, men den är mer tänkt för kontor och konferensrum.
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Tänk bara på att möjligheten med pop-up försvinner om man enbart vill ha lådor i köket.
Det krävs ju ett vanligt skåp så att den får plats nedåt.
Precis, den behöver utrymme nedåt, vi har ett hörnskåp med runda hyllor i, så den fick plats bakom.
Vad man också ska tänka på är att ha ett eluttag där den kan kopplas in, jag satt ett nytt uttag under skåpstommen och gjorde hål i botten där jag drog ner sladden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.