Vad som skiljer män från pojkar är priset på deras leksaker.

Protte
 
abrovink skrev:
Fyrhjuling + tillbehör.
Då kan du leka lite också när snön är plogad eller gräset är klippt.
Kan du länka till det? Var hittar du dessa tillbehör?
 
Snöblad finns då till fyrhjulingar, här åkte en förbi med larvband istället för hjul, och blad fram strax före jul.
Gräsklippare till 4-hjulingen blir ju ett bra byggproj.

Protte
 
tjommeost skrev:
Är inte en fyrhjuling jättedyr?
Värt varenda krona.

kamilenski skrev:
Kan du länka till det? Var hittar du dessa tillbehör?
http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=4249

Där finns allt o lite till =)

Skaplig prislapp på tillbehören dock =)

Fyrhjulingen kan ersätta många olika maskiner. Går och köra sommar som vinter. Kan ersätta en bil om man inte pendlar jättelångt.
Skoter, traktor, bil, gräsklippare etc etc.
 
Redigerat:
Milkshaken
Vad tråkigt när en TS inte bevakar sin tråd.... Var har Linisen tagit vägen ,,,, denne person har ju fått en hel drös med kommentarer som är värd att besvara..
 
swemax skrev:
En sån här [länk]
Billigare än arga titanen och förmodligen fler tillbehör kolla under redskap
De som har fastighetsskötseln på jobbet mitt
använder den till det mesta speciellt gräsklippning och snöröjning och den verkar funka bra
Vad kostar den där leksaken?
 
http://www.nvmaskin.se/pdf/1_kompaktlastare.pdf Här finns priser på alla modeller 200 serien finns långt ner
 
Startade en annan tråd i onödan...


Nu har jag hittat ett paket.

Trädgårdstraktor P125107 12,5 Hk Partner för 13995:-
Och snöblad för 3995:-
Snökedjor och det bör fungera.
 
Tror inte att det är någon höjdare att ploga med en sådan.
Låg vikt och bakhjulsdrivet är ingen höjdare. Visst att man kan flytta lite snö med den, men ska du trycka undan snön i vallar eller ovanför vallar eller flytta större mängder snö eller blötsnö eller fastfrusen nertryckt snö så går den nog bet.
Har du en länk till snöbladet? Är det med winch eller måste man "handjaga" den? Går den att vinkla? Elektroniskt eller manuellt?
 
Milkshaken
abrovink skrev:
Tror inte att det är någon höjdare att ploga med en sådan.
Låg vikt och bakhjulsdrivet är ingen höjdare. Visst att man kan flytta lite snö med den, men ska du trycka undan snön i vallar eller ovanför vallar eller flytta större mängder snö eller blötsnö eller fastfrusen nertryckt snö så går den nog bet.
Har du en länk till snöbladet? Är det med winch eller måste man "handjaga" den? Går den att vinkla? Elektroniskt eller manuellt?
Abrovink: Du har helt rätt, såna saker är viktigt... Men du fick mig att komma ihåg en vaktmästare jag kände för några år sen.... han hade en önskan att få en snöslunga till sin Stiga Park.... men ledningen sa nej till det, han fick ett plogskär istället.... Jag såg när han plogade , och det blev faktiskt jättebra, och han var duktig som fasen med den.... Jag gick fram en ggn och pratade med honom, frågade hur det gick med det fina plogskäret han fått.... "Ja du, det är fan vilket skräp jag fått, det går ju inte ens att putta undan vallen här" sa han.... och tog en jävla fart med maskinen, rakt in i snövallen, maksinen studsade upp så bakhjulen lättade,.... och slog ned med en satans kraft.... Han ruskar om sig och backade tillbaka.... "Där såg du",sa han....:)

Tilläggas ska att snövallen var en redig bjässe och mer än halva vallen hade legat sen första snön, och den var isig och fin hela vallen... Inte undra på kanske...:)
 
abrovink skrev:
Tror inte att det är någon höjdare att ploga med en sådan.
Låg vikt och bakhjulsdrivet är ingen höjdare. Visst att man kan flytta lite snö med den, men ska du trycka undan snön i vallar eller ovanför vallar eller flytta större mängder snö eller blötsnö eller fastfrusen nertryckt snö så går den nog bet.
Har du en länk till snöbladet? Är det med winch eller måste man "handjaga" den? Går den att vinkla? Elektroniskt eller manuellt?
Ingen länk. Pratade med de på Partner. Handjagat. För mig är det viktigare med att kunna skotta ut från utfarten medan snön är färsk än att springa med handplog eller vad det nu heter. På köpet får man en gräsklippare och transportmedel. Det är Skåne det gäller. Inte Norrland.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.