6 576 läst · 49 svar
7k läst
49 svar
Ta ner mig på jorden (tittar på ett hus)
Jag vet! Jag kommer själv från Tyresö (Hanviken) och man blir alldeles till sig av priserna här. Vi köpte ett hus som givetvis var ganska rackligt men dock kostade 300 000 kr, utan glömda nollor, efter att mäklaren(!) rått oss att pruta 10%. Vad får man för det i Stockholm, 4 kvm?
In i h-e! Så du har bott i Hanviken. Men om priset var så lågt som 300.000 kr, så måste det varit många år sedan, för så risiga är inte parhusen/radhusen där (eller bodde du närmare drevviken?). Priserna är långt förbi miljonen nu. Låter som du gjort ett och annat besök på Trollträ under renoveringen.
In i h-e! Så du har bott i Hanviken. Men om priset var så lågt som 300.000 kr, så måste det varit många år sedan, för så risiga är inte parhusen/radhusen där (eller bodde du närmare drevviken?). Priserna är långt förbi miljonen nu. Låter som du gjort ett och annat besök på Trollträ under renoveringen.
Men herregud.... Ser inget fel på huset i sig så....men... Köket..... och det där "Boossserummet"... I övrigt, domhar lyckats att få in -50 -60-70- och -80 tal i husets inredning, vilket gör det väldigt svårt att få en bild av.... Fjärrvärme är skit enligt mig,,, vara styrd av kommuner och deras bolag, NEJ.... Köp en VLVVP Byt ut det förskräckliga köket , öppna ut mot vardagsrummet som låg jämte,,,, ge huset ärliga tapeter, kolla när det var dränerat senast, taket såg riktigt bra ut, fullständigt normalt med färgskiftningar i ett riktigt tegeltak.....
Spräng!Milkshaken skrev:Men herregud.... Ser inget fel på huset i sig så....men... Köket..... och det där "Boossserummet"... I övrigt, domhar lyckats att få in -50 -60-70- och -80 tal i husets inredning, vilket gör det väldigt svårt att få en bild av.... Fjärrvärme är skit enligt mig,,, vara styrd av kommuner och deras bolag, NEJ.... Köp en VLVVP Byt ut det förskräckliga köket , öppna ut mot vardagsrummet som låg jämte,,,, ge huset ärliga tapeter, kolla när det var dränerat senast, taket såg riktigt bra ut, fullständigt normalt med färgskiftningar i ett riktigt tegeltak.....
Och bygg nytt. Du får många tips av oss!
Vill man få ett "fint" hus, kommer den här renoveringen kosta lika mycket som att bygga nytt.