darkg skrev:
Ja, har du inte hört talas om teflonpannor?!
Stekpannor - ja
Takpannor - nej

Du vet. Mig vara utlänning. Vi inte ha teflon i CENSUR ;)
 
Redigerat:
Teflonpannor ?
 
Tyresö
Jag vet! Jag kommer själv från Tyresö (Hanviken) och man blir alldeles till sig av priserna här. Vi köpte ett hus som givetvis var ganska rackligt men dock kostade 300 000 kr, utan glömda nollor, efter att mäklaren(!) rått oss att pruta 10%. Vad får man för det i Stockholm, 4 kvm?




In i h-e! Så du har bott i Hanviken. Men om priset var så lågt som 300.000 kr, så måste det varit många år sedan, för så risiga är inte parhusen/radhusen där (eller bodde du närmare drevviken?). Priserna är långt förbi miljonen nu. Låter som du gjort ett och annat besök på Trollträ under renoveringen.
 
Missförstånd: billiga huset var här nere i Skaune!
 
darkg skrev:
Missförstånd: billiga huset var här nere i Skaune!
Med TEFLONTAKPANNOR?
 
Mikael_L skrev:
Teflonbehandlade takpannor kanske är en lysande ide.

Aldrig någon snö på taket som behöver skottas ner.
Undra ifall man även kan designa takstolar enligt snözon 0 oavsett var i landet det är. :)
Köp glaserade eller vad dom nu heter...
 
kamilenski skrev:
Med TEFLONTAKPANNOR?
Släpp det där nu, det var ett skämt.
 
Tyresö
kamilenski skrev:
Köp glaserade eller vad dom nu heter...

Glaserade takpannor är väldigt vanliga på hus med Polsk arkitektur - riktigt snygga hus! Men glaserade takpannor på en vanlig svensk villa, ser helt fel ut.
 
Tyresö
darkg skrev:
Missförstånd: billiga huset var här nere i Skaune!

Hoppsan, jag läste lite slarvigt.....
 
Tyresö skrev:
Glaserade takpannor är väldigt vanliga på hus med Polsk arkitektur - riktigt snygga hus! Men glaserade takpannor på en vanlig svensk villa, ser helt fel ut.
Och just för att dom är vanliga i Polen, kostar här nästan 3ggr som vanliga?
 
darkg skrev:
Trafiken, Fröknegårdsskolan el. bådadera?
Skolan tänkte jag närmast på. Området är "hårt". Men det kanske kompenseras av att du får väldigt nära till Byggmax?
 
Nanny Fine
Ser inget med huset som nån annan inte redan kommenterat. Men däremot den förfärliga flaggan på väggen i TV-rummet får du be att de bränner, sen sanerar du väggen..... ;)
 
Milkshaken
Men herregud.... Ser inget fel på huset i sig så....men... Köket..... och det där "Boossserummet"... I övrigt, domhar lyckats att få in -50 -60-70- och -80 tal i husets inredning, vilket gör det väldigt svårt att få en bild av.... Fjärrvärme är skit enligt mig,,, vara styrd av kommuner och deras bolag, NEJ.... Köp en VLVVP Byt ut det förskräckliga köket , öppna ut mot vardagsrummet som låg jämte,,,, ge huset ärliga tapeter, kolla när det var dränerat senast, taket såg riktigt bra ut, fullständigt normalt med färgskiftningar i ett riktigt tegeltak.....
 
Milkshaken skrev:
Men herregud.... Ser inget fel på huset i sig så....men... Köket..... och det där "Boossserummet"... I övrigt, domhar lyckats att få in -50 -60-70- och -80 tal i husets inredning, vilket gör det väldigt svårt att få en bild av.... Fjärrvärme är skit enligt mig,,, vara styrd av kommuner och deras bolag, NEJ.... Köp en VLVVP Byt ut det förskräckliga köket , öppna ut mot vardagsrummet som låg jämte,,,, ge huset ärliga tapeter, kolla när det var dränerat senast, taket såg riktigt bra ut, fullständigt normalt med färgskiftningar i ett riktigt tegeltak.....
Spräng!
Och bygg nytt. Du får många tips av oss!
Vill man få ett "fint" hus, kommer den här renoveringen kosta lika mycket som att bygga nytt.
 
Milkshaken
kamilenski skrev:
Spräng!
Och bygg nytt. Du får många tips av oss!
Vill man få ett "fint" hus, kommer den här renoveringen kosta lika mycket som att bygga nytt.
Hehe.. Tror inte det Kamilelski.... jag kan fixa det så det blir beboeligt.... och mer därtill....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.