Hej , Har efter mycket hjälp här på Byggforum påbörjat att inte ha 8 grader kallt i mitt hus!
Jag har inte fattat detta viktiga att täta alla dragiga hål i mitt gamla hus...
Herre jösses, snacka om att jag eldat för kråkorna eller som en vänn (engelsman) sa när jag bad honom hålla handen mot ett ställe vid en bjälke:
"Outsidewind inside"...
Jag har kvar de gamla ventilationerna i alla rum men försöker nu täta andra ställen så det ej blåser rätt in.
Bor mycket utsatt för vind.
Hur hittar jag de svaga ställena?
Har tätat de som gör att det blåser i håret när man står inunder ;) men hur hittar jag småställena, några tips?
Värmekamera vet jag finns, vart får man tag i sådan?
Alla tips är välkomna!
Mvh Hanna
 
Rökpenna men har du ett helt hus att gå igenom skulle jag rekomendera en rökflaska och sedan är det bara att puffa på. Du upptäcker lätt minsta luftrörelse och kan se var det läcker in. För nerkylning som mer är dålig isolering än drag så är en beröringsfri IR-termometer bra i del fallen man inte orkar eller vi kosta på en genomgång med IR-kamera
 
Får tända en cigg inomhus alltså.. :)
 
Jag brukar passa på att jobba med den sidan där vinden ligger på för tillfället. Kuling från öster, ja då blir det den sidan av vår dragiga kåk.

Ansiktet och ovansidan av handen är känsliga instrument, det är bara att gå längs dörrar, fönster och springor och känna var det blåser.
 
Bästa är om man har en smått fuktig hand, då känns det tydligt vart det drar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.